کرونانفس جلسات تعیین دستمزد ۹۹ را بُرید/برگزاری اولین جلسه؛ امروز

مهر نوشت: شیوع ویروس کرونا برگزاری جلسات کمیته دستمزد شورای عالی کار جهت تعیین حداقل دستمزد سال ۹۹ حقوق بگیران تامین اجتماعی را نیز تحت تاثیر قرار داده است و اولین جلسه قرار است امروز برگزارشود.

شیوع ویروس کرونا برگزاری جلسات کمیته دستمزد شورای عالی کار جهت تعیین حداقل دستمزد سال ۹۹ حقوق بگیران تأمین اجتماعی را نیز تحت تأثیر قرار داده است و قرار است اولین جلسه این کمیته امروز برگزارشود. این در حالی است که طبق روال سالهای گذشته، در این ایام باید جلسات متعددی برگزار شده بود و بخش عمده رایزنی‌ها به انجام رسیده بود اما امسال بدلیل شیوع کرونا، جلسات به دفعات لغو شد.

اما انگونه که خبرنگار ما کسب اطلاع کرده، جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران مرکب از سه گروه شامل نمایندگان تشکل‌های کارگری، تشکل‌های کارفرمایی و ۵ نماینده دولت به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۹۹، امروز ۲۶ اسفند ماه ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد.

آنطور که فرامرز توفیقی نماینده کارگران در جلسه تخصصی کمیته دستمزد گفت، با توجه به اینکه جلسه امروز اولین جلسه در مورد تعیین میزان مزد است، مشخص نیست نتیجه جلسه چه زمانی اعلام شود، اگر قرار بر تعیین تکلیف نهایی اعداد و ارقام باشد، به احتمال زیاد جلسه تا پاسی از شب به طول خواهد کشید.

البته جلسه مربوط به تعیین میانگین هزینه ماهانه سبد معیشت خانوار کارگری با ظرفیت ۳.۳ نفر در کشور چندی پیش برگزار که در نهایت رقم ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان برای خانوار کارگری در سال ۹۹ تأیید شد. این رقم برای تعیین حداقل مزد سال آینده به شورای عالی کار که مبنای بند ۲ ماده ۴۱ قانون کار است پیشنهاد می‌شود.

گفتنی است؛ حدود ۱۳ میلیون کارگر بیمه شده اصلی تأمین اجتماعی در کشور وجود دارند که حدود ۸۰ درصد آنها حول و حوش حداقل حقوق مزد دریافت می‌کنند که حداقل مزد اعمال شده در سال جاری یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان است.

۲۲۳۲۲۵
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1365474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =