کرونا به پارلمان و دستگاه‌های نظامی انگلیس رسید

ایرنا نوشت: منابع خبری انگلیس روز دوشنبه گزارش دادند که نماینده مجلس عوام از منطقه «جارواین‌تاین» و دو نیروی ارتش انگلیس به کرونا مبتلا شده‌اند.

«کیت اوزبورن» دومین نماینده مجلس است که پس از معاون وزیر بهداشت انگلیس به این ویروس مبتلا شده است.

او یکی از ۱۵ نماینده‌ای است که به دلیل تماس نزدیک با ندین دوریس (معاون وزیر بهداشت) خود را قرنطینه کرد. اوزبورن با انتشار پیامی در توئیتر افزود که به قرنطینه کردن خود تا شکست ویروس ادامه می‌دهد.  

ندین دوریس اولین نماینده زن مجلس است که هفته گذشته اعلام کرد به ویروس کرونا مبتلا شده است. او یک روز پس از شرکت در جلسه با حضور نخست وزیر انگلیس دچار علائم شبیه به کرونا شد و پس از انجام آزمایش به سرایت این ویروس پی برد. دوریس بعدا اعلام کرد که مادر ۸۰ ساله‌ او هم به کرونا مبتلا شده است.

بر همین اساس فشارها برای انجام آزمایش کرونا از نخست وزیر انگلیس بالا گرفت اما سخنگوی دولت گفت بوریس جانسون دستورالعمل‌های پزشکی را رعایت کرده و علائم این بیماری از او بروز نکرده است.

همچنین خبرنگار حوزه دفاعی روزنامه تایمز در توئیتی از ابتلا به کرونای دو نظامی انگلیسی در پایگاه هوایی این کشور در قبرس خبر داد. به گفته او، آنها یک زن و مرد هستند که سه روز پیش پس از سفر به انگلیس برگشته و آزمایش کرونا آنها مثبت شده است.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس روند فزاینده‌ای را طی می‌کند. تاکنون ۳۵ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده و یک هزار و ۳۹۱ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.   

دولت بوریس جانسون از سوی افکار عمومی متهم است که در نحوه مقابله با کرونا شفاف عمل نکرده و سیاست‌های دولت را متناسب با خطر این ویروس تنظیم نکرده است.  

گروهی از پزشکان، کارشناسان علوم ریاضی، زیست شناسی، داروسازی، فیزیک، جانورشناسی، قانون اشتغال و اقتصاد دیروز (یکشنبه ۲۵ اسفند) در نامه‌ای سرگشاده به دولت، سیاست نخست وزیر انگلیس در خصوص نحوه با مقابله کرونا را به باد انتقاد گرفتند.

نویسندگان در این نامه دولت بوریس جانسون را متهم کردند که سیاست اعلام شده او برای مقابله کرونا جان بسیاری از انسان‌ها را به خطر می‌اندازد. این در حالی است که اگر تدابیر سختگیرانه‌تری در خصوص قرنطینه افراد به اجرا گذاشته شود، آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری کاهش خواهد یافت.  

در این نامه نویسندگان هشدار دادند که آمار ابتلا به کرونا در انگلیس تحت کنترل نیست و میلیون‌ها نفر ظرف چند هفته‌ آینده به این ویروس مبتلا می‌شوند. این در حالی که به گفته آنها، سازمان خدمات ملی بهداشت آمادگی مواجهه با حجم بالای بیماران را ندارد.

بر اساس اعلام دفتر نخست وزیری انگلیس، بوریس جانسون و یا یکی از اعضای ارشد دولت قرار است از امروز (دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸) به صورت روزانه در کنفرانس خبری برنامه‌های دولت درباره نحوه مقابله با کرونا را تشریح کند.   

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1365582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =