پلمپ بیش از ۱۸۰ مرکز تفریحی در پی شیوع ویروس کرونا

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شیوع ویروس کرونا بیش از ۱۸۰ مرکز تفریحی از جمله گیم نت، رستوران، کافی شاپ، چایخانه و تالارها هم به دلیل رعایت نکردن بهداشت پلمب شدند.

 به گزارش خبرآنلاین از اصفهان ، سردار معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت:از زمان اعلام شیوع ویروس کرونا، دستور العمل جامعی به فرماندهی انتظامی استان ابلاغ و ستاد مقابله با  ویروس کرونا تشکیل شد که با محتکران اقلام بهداشتی و افرادی که در فضای مجازی تشویش اذهان عمومی می کنند برخورد جدی شود.در راستای مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان بیش از ۱۸۰ مرکز از جمله گیم نت ها، رستوران، کافی شاپ چایخانه و تالارهاهم به دلیل عدم رعایت  بهداشت  پلمب شدند.

او با تاکید بر اینکه اقدامات این ستاد مادامی که این ویروس وجود دارد استمرار خواهد یافت ادامه داد:  تاکنون بیش از ۴ میلیون  اقلام بهداشتی از قبیل ماسک، ماده ضدعفونی کننده، الکل و دستکش با همکاری اداره صمت، تعزیرات و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کشف و درهمین رابطه ۷۰ نفر دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع شدند و بیش از۱۶ محل احتکار و ساخت مواد تقلبی پلمب شده است.

سردار معصوم بیگی ادامه داد: از همه مردم درخواست می کنیم به هیچ عنوان برای مراسم چهارشنبه سوری تجمع نکنند و پلیس با همه افرادی که در این باره دست به ایجاد تجمع و اعمال خلاف بزنند برخورد خواهد کرد.

او گفت:بیش از ۶۰ پرونده در ارتباط با افرادی که در فضای مجازی درباره ویروس کرونا اقدام به انتشار اخبار کذب و تشویش اذهان عمومی می‌کردند تشکیل شده است.

دستگیری ۲ هزار و ۵۰۰ قاچاقچی 

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: امسال با ۱۳۰ باند سرقت منازل، داخل خودرو و امان عمومی برخورد شد که قدرت کشف این باندها نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته است و ارزش اموال مکشوفه بیش از ۶۳۷ میلیارد تومان بوده است.


سردار معصوم بیگی افزود: در حوزه قاچاق، سه هزار پرونده تشکیل شد که تشکیل پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به پارسال ۲۲ درصد افزایش یافته و در این راستا ۲ هزار و ۵۰۰ قاچاقچی دستگیر شدند.امسال برخورد با باندهای قاچاق ۵۷ درصد و ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه ۲۹ درصد افزایش یافت.


او ادامه داد: در حوزه فضای مجازی هم پرونده‌های مکشوفه بیش از ۸۲درصد افزایش یافت و تمرکز اصلی ما بالابردن سطح آگاهی مردم درباره راه‌هایی که ممکن است مورد سرقت در فضای مجازی قرار بگیرند بوده است.

کاهش آمار جان باختگان  تصادفات در استان

فرمانده انتظامی استان اصفهان درباره امار تصادفات امسال گفت:امسال جان باختگان حوزه تصادفات درون شهری ۵ درصد کاهش داشته و ۳۳۴ نفر جان خود را از دست دادند که عمده جان باختگان مربوط به موتورسیکلت سواران و سپس عابران پیاده بود. علاوه بر این امسال ۱۲ هزار و ۵۹۰ نفر مجروح ناشی از تصادفات درونشهری داشتیم.در حوزه تصادفات برونشهری هم ۹ درصد کاهش داشتیم و بیشترین تصادفات در محور بزرگراه اصفهان کاشان رخ داده است.

سردار معصوم بیگی بیان کرد: در سال جاری با تفاهم نامه‌ای که با آموزش و پرورش داشتیم حداقل ۳۰ درصد از دانش آموزان تحت عنوان طرح همیاران پلیس آموزش دیدند و "طرح کلاهی برای زندگی" هم برای موتور سواران اجرا شد.

او افزود: امسال ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بار زنگ شما ۱۱۰ پلیس به صدا درآمد که رتبه اول تماس‌ها مربوط به تصادفات رتبه دوم نزاع‌ها و رتبه سوم تماس‌ها مربوط به موارد اجتماعی بود.

معصوم بیگی تصریح کرد: در حوزه نظارت بر باغ تالارها ۵۰ درصد، نظارت بر قهوه خانه‌ها ۳۱ درصد و نظارت بر مراکز اقامتی ۲۳ درصد افزایش داشتیم.

کشف بیش از ۴۱ تن مواد مخدر در استان

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: امسال بیش از ۴۱ تن مواد مخدر در استان کشف شد و در مجموع بیش از ۲۵ هزار نفر قاچاقچی، خرده فروش و معتاد دستگیر شدند.


او افزود: همچنین طرح کنترل محورهای مواصلاتی در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر ۱۳ درصد و طرح ارتقای امنیت اجتماعی ۱۶ درصد افزایش داشته است.

سردار معصوم بیگی گفت:با بررسی سامانه ۱۹۷ مشخص شد که میزان رضایتمندی مردم از پلیس در سال جاری ۲۰ درصد افزایش داشته است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1365645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =