۸۵هزار زندانی به مرخصی رفتند/اعطای مرخصی به ۵۰درصد زندانیان امنیتی

مهر نوشت: سخنگویی قوه قضاییه گفت: به لحاظ درک درست دستگاه قضا از وضعیت موجود و برنامه سنواتی قوه قضائیه در نوروز بخشنامه اعطای مرخصی صادر و تا کنون ۸۵ هزار زندانی از این مرخصی بهره مند شدند.

غلامحسین اسماعیلی، روز سه شنبه در نشست خبری که بدون حضور خبرنگاران و به صورت پخش زنده برگزار شد، گفت:  در این بخشنامه برای اعطای مرخصی به زندانیان امنیتی هم تمهیداتی اندیشیده شده و بیش از ۵۰ درصد از زندانیان امنیتی هم از مرخصی استفاده کردند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مرخصی زندانیان برخی شهروندان دغدغه امنیت دارند، آیا تمهیداتی در این رابطه اندیشیده شده است، افزود: تمام تلاش ما این است که امنیت شهروندان مان تامین شود  و برای اینکه این دغدغه وجود نداشته باشد تدابیر مختلفی اتخاذ کدریم و در خود بخشنامه عده ای که آزادی آنها برای شهروندان مخاطره آمیز است، مرخصی داده نمی شود.

اسماعیلی ادامه داد: تمام زندانیانی که سابقه سرقت داشتند، با هماهنگی ناجا لیست این افراد و مکان سکونت و تاریخ آغاز و پایان مرخصی آنها داده شده است تا تحت نظارت باشند.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که با توجه به حجم بالای مراجعات که می تواند قضات و کارکنان دادگستری را با خطر مواجه کند، قوه قضائیه چه تمهیداتی را برای ورودی ها داشته است، گفت: برای همکاران خودمان بخشنامه ای را صادر و اعلام کردیم که به جای مراجعه حضوری می توانند مطالب خود را در قالب لایحه ارسال کنند و اعلام کردیم پرونده هایی که بدون حضور اصحاب پرونده در اولویت پرونده قرار بگیرد و پرونده های دارای کثیرالشاکی تجدید وقت شود البته اجازه ندادیم کار تعطیل شود.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1366016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =