بانکداری غیر حضوری برای ۹۸ درصد نیاز مردم مناسب است

رئیس شورای هماهنگی بانک های استان یزد گفت: مردم باید سعی کنند در شرایط شیوع کرونا بانکداری الکترونیک و غیر حضوری را دنبال کنند.

محمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین در یزد گفت: طبق مصوبه ۵۳ ستاد مقابله با کرونا در استان یزد بانک ها موظف هستند به صورت شعب منتخب فعالیت داشته باشند و کلیه فعالیت بانک ها به شیوه غیر حضوری انجام شود.
وی افزود: شورای هماهنگی بانک ها ۱۷ بانک استان یزد را موظف کرد از هر بانکی دو شعبه در سطح شهر یزد فعال باشد.
رضایی در خصوص فعالیت بانک های روستا ها هم گفت: فعالیت یک شعبه از بانک در مراکز شهرستان ها به شکل یک روز در میان انجام می شود و مردم روستا ها جهت امور بانکی فقط می توانند به نزدیک ترین مرکز شهرستان خود مراجعه کنند.
وی با اعلام اینکه این تدابیر تا پایان سال ۹۸ ادامه دارد، بیان کرد: با توجه به شیوع بالای بیماری کرونا در صورت کنترل نشدن بیماری این موارد تا ۱۵ فروردین ماه ۹۹ ادامه دارد.
رضایی گفت: به دستور رییس کل بانک مرکزی بانک ها از دریافت و پرداخت پول به صورت نقدی معذور هستند و تا کنون هم تا حد امکان رعایت شده و بهترین راهکار همین است.
وی در خصوص پرداخت اقاسط وام عنوان کرد: مردم به بانک مراجعه نکنند و اقساط  ماه های اسفند و فروردین و اردیبهشت هم به طور سیستمی به پایان دوره وام منتقل شده و اقساط به طور حضوری وصول نمی شوند.
رضایی ار مردم استان خواست تا از حضور در بانک ها خودداری کنند و امورات بانکی را با بانکداری غیر حضوری دنبال کنند.

رئیس شورای هماهنگی بانکهای استان یزد گفت: بانکداری غیر حضوری ۹۸ درصد نیازهای مردم را پاسخ می دهد و مردم باید در نظر داشته باشند دست گرفتن چک و پول عامل انتقال بیماری کرونا است.
وی با بیان اینکه بانک ها مرکز توزیع کرونا هستند، گفت: طبق تحقیقات پزشکان در تهران۶۰ درصد مراجعان آلوده به ویروس کرونا با پول و بانک سرو کار داشتند.
رضایی تاکید کرد: استفاده از بانکداری الکترونیک در شرایط شیوع ویروس کرونا و اهمیت به سلامت جامعه و خدمتگذاران نیاز به فرهنگسازی دارد و لازم است همه مردم توجه به اصول بهداشتی را جدی بگیرند تا انتشار ویروس کرونا از بین برود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1366099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =