دولت چه زمانی متوجه ورود کرونا به ایران شد؟ /روحانی: اینکه می‌گویند بیمارستان‌های گیلان جا ندارند، دروغ است /در لندن بر سر دستمال کاغذی دعوا شد

رئیس جمهور گفت: ما در کرونا با مردم صریح صحبت کردیم. به برخی رسانه های مجازی و برخی افراد توجه نکنید

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در بخشی از اظهاراتش در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: کرونا یک آزمایش الهی است. ما در کرونا با مردم صریح صحبت کردیم. به برخی رسانه های مجازی و برخی افراد توجه نکنید. ما در ۳۰ بهمن متوجه شدیم که کرونا به ایران آمده و آزمایش‌هایی که از قم به تهران آمد مشخص شد که کرونا به کشور آمده است.

>>>>در همین رابطه بیشتر بخوانید؛

روحانی: حمله به عین‌الاسد و افتتاح طرح‌های عظیم، سیلی‌ محکمی به آمریکا بود

روحانی گفت: این اطلاعات صبح چهارشنبه مشخص شد و در همان روز در هیئت دولت به مردم اعلام شد. ما حتی یک روز هم در اعلام این خبر به مردم تأخیر نداشتیم. دوم اسفند انتخابات بود و ما می‌توانستیم صبر کنیم و سوم اسفند این خبر را اعلام کنیم اما چنین اقدامی را انجام ندادیم. ما با مردم صادقانه حرف زدیم.

رئیس‌جمهور گفت: روز گذشته در تماس تلفنی که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم و گیلان داشتم، نظرشان این بود که این دو شهر که از لحاظ گسترش ویروس کرونا، از جمله سخت‌ترین مناطق هستند، توانسته‌ایم از پیک بیماری عبور کنیم که این بسیار مهم است. من از آنها پرسیدم که آیا تخت خالی دارید؟ رئیس علوم پزشکی گیلان به من گفت که ۲۰ درصد تخت‌هایمان همچنان خالی است.

روحانی ادامه داد: اینکه تبلیغ می‌کنند بیمارستان‌ها دیگر جایی ندارند، دروغ است و هیچ مبنای حقیقی ندارد البته در روزهای اول یکسری مشکلات وجود داشت.

روحانی ادامه داد: این دولت در تامین موادی که مورد نیاز مردم است به خصوص مواد غذایی و بهداشتی تلاش کرده و شما می‌توانید تهران را با برلین، پاریس و لندن مقایسه کنید. شما ببیند که در آنجا چه شد، قفسه‌ها خالی شد  و سر دستمال کاغذی دعوا شد. بیمارستان‌های کشورهای غربی امروز اعلام می‌کنند جا ندارند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1366506

برچسب‌ها