از اجرای شرکت‌کننده کوتاه قامتِ «عصر جدید» تا نظر جالب رویا نونهالی درباره دلخوری فردوسی

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: برنامه «عصر جدید»، شب گذشته شاهد اجرای محمد بازوپیشه، فاطمه جزینی و منیره پناهی، پارسا ترک‌خیرآبادی و گروه نقالی مهرآفرینان بود.

شبکه سه سیما برنامه‌های مختلفی را در ایام نوروز برای مخاطبان تدارک دیده است. در همین راستا، فصل دوم «عصر جدید» هرشب پخش می‌شود. البته با توجه به شیوع کرونا، عوامل عصر جدید ضبط برنامه‌ها را از ماه‌های قبل انجام دادند و در شب‌های نوروز مهمان مخاطبان خود هستند.

شب گذشته (جمعه اول فروردین)، علیخانی با تبریک سال نو برنامه را آغاز کرد. هریک از داوران هم با آوردن یکی از نمادهای هفت سین، درباره سال جدید حرف زدند.

نونهالی با هدیه گل سنبل به مخاطبان برنامه گفت: «اضطراب احوال مشترک همه مردم است که در کره زمین زندگی می‌کنند؛ اما من فکر می‌کنم شاید ناشی از تصمیم‌هایی است که نگرفتیم و دستورالعمل‌هایی که اجرا نکردیم. امیدوارم در سال نو با تصمیم‌های خیلی خوب اضطراب خود را کم کنیم.»

عظیمی‌نژاد هم گفت: «سنجد در هفت سین نماد خرد و فرزانگی است؛ امیدوارم اگر در سال جدید اتفاقی افتاد، با عقل‌گرایی به نتیجه خوب برسیم.»

بشیر حسینی نیز گفت: «من برای شما سیب آوردم؛ سیب سرخ تقدیم همه هموطنان؛ امیدوارم که سلامت باشند.»

اما امین حیایی آرزوی سالی پر عشق را برای مردم داشت و گفت: «برایتان آرزوی سالی پر عشق می‌کنم و عشق هم بدون پول نمی‌شود!». او در ادامه سکه‌ها را روی میز ریخت و گفت: «امیدوارم ۹۹ سالی پربرکت برای تمامی ایرانیان باشد و با جیب پر پول کنار هم باشیم.»

در ادامه، چهار اجرای شرکت کنندگان عصر جدید پخش شد.

محمد بازوپیشه، اولین اجرای قسمت سوم از دور مقدماتی فصل دوم عصرجدید را به عهده داشت. اجرایی که با یک قصه پرمعنی ثابت کرد، قد و قواره کوتاه کسی مانع رسیدن به هدف‌های بلند نیست!

اجرای بازو پیشه بسیار مورد توجه داوران قرار گرفت.

بشیرحسینی درباره این اجرا گفت: «تو یکی از مخلوق‌های زیبای خداوند هستی و او هر کدام را یک جور آفریده و برای هر کدام از ما ویژگی‌هایی را گذاشته است. من تمام تلاشم را کردم که به خاطر قامتت و از روی ترحم به تو رای ندهم.»

نونهالی هم گفت: «این اجرا واقعاً یکی از کاملترین نمایش‌هایی بوده که دیدم؛ مفهوم ما ز بالاییم و بالا می‌رویم، در آن مشهود بود.»

دومین اجرای دیشب را پارسا ترک‌خیرآبادی در حوزه خوانندگی انجام داد و چهار رای مثبت داوران را دریافت کرد.

اجرای سوم به عهده گروه نقالی مهرآفرینان بود که در اولین روز سال نو، با نمایشی نونوار از سنتی ریشه‌دار، صحنه را قهوه‌خونه‌ای اصیل کردند.

این اجرا با واکنش جالب رویا نونهالی همراه شد، او گفت: «اگر کل شاهنامه را به فرانسه، انگلیسی و اسپانیایی بخوانیم، فردوسی بزرگ مشکلی ندارد، اما فردوسی بزرگ می‌رنجد از اینکه گفته شود: تایمم اوکی نبود، مچ نشدم.»

فاطمه جزینی و منیره پناهی، چهارمین اجرای قسمت سوم از دور مقدماتی فصل دوم «عصرجدید» را با سرعت خوبی به نمایش گذاشتند. دو دختر با انگیزه و وشوکار که با نیزه به قلب مبارزه زدند و ۴ چراغ سفید را از داوران دریافت کردند.

جزینی گفت: «از ۳ سالگی ژیمناستیک را شروع کردم، اما به طور جدی از هشت سالی ووشو کار کردم و از طریق خانم منصوریان کارم را ادامه دادم.»

علیخانی درباره همراه بودن همیشگی پدرش سوال کرد و این دختر ووشوکار گفت: «پدرم از ابتدا همه جا با من بوده؛ الان سوپری هم بروم پدر با من است. همیشه در تمرین‌هایم بود و تشویقم می‌کرد. اما الان خانه هستند.»

علیخانی گفت: «تنها جایی که مطمئن هستند، اینجاست و از تماشاگران خواست به احترام پدر فاطمه که این قدر به علاقه و استعداد دخترش احترام گذاشته است، ایستاده او را تشویق کنند.»

در بخش بعدی، خواهران منصوریان با لباس یک دست مشکی و همراه با آرم نقشه ایران روی صحنه آمدند و الهه منصوریان در پاسخ به سوال علیخانی مبنی بر ترک ایران و مهاجرت برای کسب درآمد بیشتر گفت:« پیشنهادهای زیادی داشتم، اما خودم دوست ندارم، بروم. من خاک اینجا را خوردم و دوست دارم کنار خانواده و همه مردم ایران باشم. مردم ایران نبودند ما اینجا نبودیم.»

او ادامه داد: «درست است که جوایزمان را دیر می‌دهند، اما به عشق ایران تلاش می‌کنیم. ملیت تغییر ناپذیر است؛ ملیت من ایرانی است و من هیچ وقت آن را تغییر نمی‌دهم. حتی اگر جوایزم را سال‌ها و ماه‌ها ندهند. زمانی برای جایزه مسابقه می‌دادم، اما الان خداراشکر شرایط خوب است و همیشه دوست دارم لحظه‌ای که پرچم ایران بالا می‌رود را ببینم.»

قسمت سوم «عصر جدید» به دو قسمت تقسیم شده است و امشب بقیه اجراها پخش خواهد شد و گروه برگزیده به مرحله دوم می‌روند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1367443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =