نوازی: یکی توضیح بدهد چه بلایی سر استقلال آورده‌اند

فارس نوشت: بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: یکی باید به هواداران توضیح بدهد چه بلایی سر استقلال آورده‌اند که باشگاه به این بزرگی و عظمت نمی‌تواند خودش را پیدا کند.

محمد نوازی در خصوص اتفاقاتی که طی سال گذشته در تیم استقلال رخ داده و همچنین تعطیلی مسابقات فوتبال در ابتدای سال جدید صحبت‌هایی را انجام داده که متن آن را در زیر می‌خوانید:

برای چندمین سال پیاپی مدیریت استقلال دستخوش تغییرات شده و علی فتح‌الله‌زاده هم از سمت خود کنار رفت دیدگاه شما چیست؟
واقعاً احساس می‌کنم پشت سیستم مدیریتی استقلال داستانی وجود دارد، من فکر می‌کنم مسؤولان رده بالای کشور و خود وزیر ورزش باید به این مسائل ورود کنند که چرا هر مدیری به استقلال می‌آید دچار مشکل می‌شود یا فرار می‌کند. یکی توضیح بدهد چه بلایی سر استقلال آورده‌اند که باشگاه به این بزرگی و عظمت نمی‌تواند خودش را پیدا کند. شاید اگر این تیم دست پیشکسوتانش بود آن‌ها با کمک مردم تیم را اداره می‌کردند. هرج و مرج و بی‌برنامگی در استقلال موج می‌زند و در اینجا هر کسی ساز خودش را نواخته و اتفاقات عجیب کم رخ نداده است.

منظورت از هرج و مرج چیست؟
شما دیدید امسال چه اتفاقاتی افتاد و قرارداد بازیکنان چگونه امضا شد. از طرفی استراماچونی هم آمد و او هم از استقلال رفت و بعد هم مجیدی آمد و فعلاً سکاندار هدایت استقلال است، اما هیچ چیز جور در نمی‌آید و همه دلسرد شده‌اند. برای باشگاه بزرگی مثل استقلال باید تصمیم درست و حسابی گرفته شود و هر غیرفوتبالی پایش را داخل باشگاه نگذارد. متأسفانه در این سال‌ها مربیانی جذب شدند که قراردادهای آن چنانی بسته‌اند، اما نه جامی آورده‌ایم و نه اتفاق خوبی رخ داده است. مربی آورده‌ایم که ۴ ماه در استقلال کار کرده و کوه بدهی به جای گذاشته است. این مربیان مثل آب خوردن به پولشان می‌رسند، اما اگر مربیان ایرانی بخواهند قرارداد امضا کنند برای گرفتن پولشان باید به زمین و زمان رو بزنند. اگر این گونه است ما ایرانی‌ها هم به دلار قرارداد ببندیم. متأسفانه یک عده هم فقط بلدند تعریف و تمجید اَلکی کنند تا در چشم بمانند وگرنه اوضاع و احوال استقلال چندان خوب نیست.

حتما شنیده‌اید که احمد سعادتمند یکی از گزینه‌های مدیرعاملی استقلال است؟
سعادتمند چه کسی است؟ فقط می‌توانم بگویم هر شخصی را می‌آورند باید استقلالی باشد و بتواند از پس این بدهی‌های سنگین بربیاید. فتح‌الله‌زاده این همه تلاش کرد تا به استقلال برگردد، ولی حتماً مشکلی بوده که او زیر ۲۰ روز کار را رها کرد و رفت، به نظرم باید شفاف با مردم صحبت کنند و دلایل تصمیم فتح‌الله‌زاده را بگویند.

سال ۹۸ را از نظر فوتبالی چطور دیدی؟
امسال که برای خود من خوب نبود، چون نه تیمی داشتم و نه کار خاصی کردم. برای استقلال هم سال خوبی نبود، چون ما نفهمیدیم استراماچونی چرا آمد و چرا رفت. آخر سال هم که به این ویروس عجیب و غریب خورده و کل دنیا را درگیر کرده است.

این روزها یک تعداد از مربیان می‌گویند لیگ باید تعطیل شود، اما عده دیگری مخالف هستند، نظر شما چیست؟
باید ببینیم فیفا برای سایر کشورها چه تصمیمی می‌گیرد. در این بین حق تیمی نباید پایمال شود، چون یکسری از تیم‌ها واقعاً هزینه کرده‌اند و می‌خواهند از هزینه خود برداشت خوبی داشته باشند. یکسری‌ها برای قهرمانی می‌جنگند، یکسری‌ها برای سهمیه و یک تعداد از تیم‌ها هم می‌خواهند در لیگ برتر بمانند. تصمیم‌گیری در این زمینه واقعاً یک معضل بزرگ است، اما باید منتظر باشیم تا ببینیم مدیران کلان AFC و فیفا چه تصمیمی می‌گیرند.

از نظر غیرفوتبالی چه نظری درباره سال ۹۸ داری؟
همه جوره مشکلات را تجربه کردیم از سیل و زلزله گرفته تا این بیماری لعنتی. من اعتقاد دارم سلامتی از همه چیز واجب‌تر است و خواهشم از مردم این است که نکات بهداشتی را رعایت کنند و به توصیه‌های مسؤولین گوش بدهند. کارمندانی که مجبور هستند هر روز با مردم سروکار داشته باشند کار سختی دارند و فقط تصور کنید به خاطر این ویروس عزیزان‌تان از بین می‌روند، شاید با این تصور از خیلی از کارها سر باز بزنید.

یورگن کلوپ ادعا کرده اگر قرار باشد با تعطیلی کل مسابقات حتی جان یک نفر به خطر نیفتد و باعث سلامتی او شود، بهتر است مسابقات برگزار نشود.
بله، این اظهارنظر کلوپ یک درس بود. اگر تمام افتخارات دنیا را داشته باشید، اما عزیزانتان کنارتان نباشد ارزشی ندارد.

برای سال جدید چه برنامه‌ای داری؟
اولین آرزویم این است که این ویروس از مملکت ما و از کل دنیا برود امیدوارم آن‌هایی که دانشمند هستند و از مردم عادی بیشتر می‌دانند بتوانند اقدامی انجام بدهند تا پادزهر این ویروس پیدا شود. ما امسال در خانه می‌مانیم و از همه مردم هم می‌خواهم آن‌ها این کار را انجام دهند تا انشاءالله به امید خدا کرونا را شکست بدهیم.

255 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1367449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =