سرپرست هلال احمر کشور: بیش از ۱۰ میلیون نفر توسط هلال احمر، غربالگری شدند

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: بیش از ۱۰ میلیون نفر توسط جمعیت هلال احمر در کشور جهت کنترل کرونا غربالگری شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ علی حیدری نجات که در حاشیه بازدید از پایگاه‌های جمعیت هلال‌ احمر همدان سخن می گفت با اعلام اینکه بیش از سه هزار و ۵۰۰ جوان داوطلب در حال خدمت رسانی در این طرح ملی هستند، خاطرنشان کرد: در نتیجه این پایش، هفت هزار و ۵۵۰ فرد که دارای علائم ابتلا به ویروس کرونا از جمله تب بالا بوده اند، به مراکز درمانی کشور معرفی شدند.

سرپرست هلال احمر کشور با اشاره به اینکه همدان پیشتاز آغاز این پایش در کشور بوده، افزود: اجرای طرح غربالگری در سراسر کشور از ۲۷ اسفند ماه آغاز شده است، ولی در استان همدان این پایش از سیزدهم اسفند ماه آغاز شد.

حیدری با بیان اینکه در مواجهه با ویروس های فراگیر، دولت ها نقش تسهیل‌گر دارند، تصریح کرد: از مردم درخواست می کنیم با محدود کردن مسافرت‌های برون شهری و توجه به خود مراقبتی، در کنار دولتمردان قرار بگیرند تا بساط این ویروس زودتر از کشور برچیده شود.

وی با یادآوری اینکه در این شرایط قرنطینه، مدیریت نیازهای کودکان در خانه ها موضوع قابل توجهی است گفت: تلفن گویای ۶۴۲۷ به عنوان تلفن گویای قصه گو برای کودکان فعال است و کودکان سراسر کشور می‌توانند با برقراری تماس با این شماره، شنونده قصه‌های زیبای کودکانه باشند.

وی به برگزاری جشنواره‌هایی همچون جشنواره نقاشی و فیلم های بشردوستانه نیز اشاره و اضافه کرد: برای آنکه در کودکان استرس ایجاد نکنیم، این برنامه ها را به صورت مسابقه اجرا نکردیم اما بعد از اتمام این وضعیت به صد نفر از شرکت کنندگان در جشنواره جوایزی اهدا می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1367963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =