رئیس دانشگاه علوم پزشکی: ٢۶ درصد از جمعیت همدان غربالگری شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تاکنون ۲۶ درصد جمعیت این استان در طرح غربالگری و پایش کرونا ویروس شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر رشید حیدری مقدم در گفتگو با خبرآنلاین با اعلام اینکه ۲۶ درصد مردم یعنی حدود ۴۳۴ هزار نفر توسط مراقبان سلامت و بهداشتی شبکه درمان استان مورد پایش قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: از عموم شهروندان درخواست می کنم تا از ظرفیت سامانه salamat.gov.ir برای ارزیابی وضعیت خود و خانواده هایشان از نظر ابتلای احتمالی به این ویروس استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با بیان اینکه مردم خوب استان به جای مراجعه حضوری به مراکز درمانی و جلوگیری از هر گونه ازدحام که خود سبب انتشار ویروس کرونا می شود می توانند از طریق سامانه یاد شده، اطلاعات خود را وارد کنند، تصریح کرد: همه افراد می توانند با وارد کردن شماره ملی به سوالات ساده خودارزیابی بیماری کووید ۱۹، به صورت سیستمی، پاسخ داده و راهنمایی های لازم را مطابق آخرین دستور عمل وزارت بهداشت دریافت نمایند.

 وی با تاکید بر اینکه مراکز غربالگری بیماری‌های واگیر در نقاط مختلف این استان راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: این مراکز وظیفه غربالگری مراجعان دارای علایم تنفسی را از نظر ابتلای احتمالی به ویروس کرونا و در صورت لزوم ارجاع به بیمارستان ها را نیز بر عهده دارند.

دکتر حیدری مقدم، اضافه کرد: هم استانی های عزیز برای مشاوره و دریافت پاسخ سوالات خود در مورد بیماری کرونا با سامانه ۳۱۴۳ تماس گیرند و از راهنمای کارشناسان حاضر و مستقر در این سامانه استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان نیز گفت: تا ظهر دوشنبه جواب آزمایش ۲۶۶ نفر مثبت بوده که ۱۵۷ نفر با بهبودی کامل ترخیص شدند و ۸۰ نفر هم اکنون در بیمارستان تحت درمان هستند.

وی افزود: متاسفانه از ابتدای شیوع این ویروس، ۲۵ نفر از هم استانی های عزیز جان خود را از دست داده اند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1368339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =