رقابت نفس گیر الکل و کرونا در گرفتن قربانی / الکل همچنان در یزد قربانی می گیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از جان باختن ٥ تن به دلیل مسمومیت با الکل در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد محمدرضا میرجلیلی گفت: به دنبال توزیع الکل تقلبی توسط برخی افراد سودجو، تعداد جان باختگان مسمومیت الکلی در استان به ٥ نفر و تعداد مسمومان هم به ٢٥ تن رسید و به نظر می رسد با افزایش شمار جان باختگان و افراد بستری به خاطر مسمومیت الکلی در کمال تعجب رقابت تنگاتنگی میان این مسئله و ویروس کرونا در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: هم چنین تاکنون یک مورد مرگ مغزی و دو مورد هم مشکوک به نابینایی ناشی از مسمومیت با متانول در استان به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: در حال حاضر مسمومان در بخش ای سی یو بیمارستان های شهید بهشتی تفت و شاه ولی بستری و تحت درمان هستند.

میرجلیلی با اشاره به علائم مسمومیت با الکل تصریح کرد: تاری دید، سرگیجه و عدم تعادل از علائم عمده مسمومیت با الکل است و در صورت مشاهده این علائم سریعا با اورژانس ١١٥ تماس بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این‌که بر اساس شواهد و منابع علمی، مصرف خوراکی الکل چه نوع طبی و چه در نوع صنعتی هیچ‌گونه تاثیری در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ندارد، اظهار کرد: فقط استعمال موضعی الکل طبی یا سفید برای ضدعفونی سطوح و دست‌ها است که ویروس کرونا را از بین برده و مانع انتشار و ابتلا به بیماری کرونا می‌شود.

وی تصریح کرد: مصرف مشروبات الکلی و نیز موادمخدر باعث تضعیف سیستم ایمنی و در نتیجه احتمال بیشتر ابتلا و در صورت ابتلا، احتمال مرگ ناشی از ویروس کرونا افزایش می‌یابد.

میرجلیلی با اشاره به این که  درخانه ماندن و رعایت موازین بهداشتی به‌ویژه شستن دست‌ها، از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری به این بیماری عنوان شده، گفت: بهتر است هم استانی ها راه‌های واهی برای مقابله با این بیماری را در پیش نگرفته و مشکلات حوزه بهداشت و درمان را دوچندان نکنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1368486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =