کاهش ۵۳ درصد تردد در راههای مواصلاتی لرستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: ۵۳ درصد تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی این استان از ابتدای تعطیلات نوروزی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، « عباس شرفی» اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ۹۸ تا پایان روز سوم فروردین ۹۹، سرعت متوسط وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی مجهز به تردد شمار استان، ۷۷ کیلومتر بر ساعت بوده که محور پلدختر - خرم آباد با ۹۷ کیلومتر بیشترین سرعت و محور نورآباد - نهاوند با ۴۹ کیلومتر کمترین سرعت را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه محور پلدختر-اندیمشک خرم آباد به علت وقوع سیل‌های فروردین و اسفند ۹۸ به عنوان یک محور موقت و با ایمنی پایین فقط برای خودروهای محلی و خدمت رسان باز است این میزان سرعت در این محور بسیار خطرآفرین خواهد بود از این رو به مردم توصیه می‌شود در محور پلدختر سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: تردد وسایل نقلیه در ۸ روز ابتدایی تعطیلات نوروزی امسال، یک میلیون و ۵۰۵ هزار و ۸۵ وسیله نقلیه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با سه میلیون و ۲۲۷ هزار و ۹۶۵ وسیله نقلیه، ۵۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرفی بیان کرد:  ساعت اوج تردد در این ایام بین ساعت ۱۴ تا ۱۵ عصر با ۲۴۴ وسیله نقلیه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان عنوان کرد: محورهای دورود- سه راهی چالانچولان با ۶۳ هزار و ۵۳۴، سه راهی چالانچولان- خرم آباد (بروجرد) با ۵۷ هزار و ۹۳۰، خرم آباد- پلدختر (چم انجیر) با ۵۱ هزار و ۴۳۶ و سه راهی چالانچولان - خرم آباد (مله سرخه) با ۴۹ هزار و ۸۷۷ وسیله نقلیه به ترتیب بیشترین سهم را در تردد وسایل نقلیه در این ایام داشته‌اند.

وی افزود: بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین نیز به محور پلدختر - اندیمشک با ۴۹ درصد اختصاص داشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1368494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =