۱ نفر
۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
ترامپ از یک توافق مهم خبر داد

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار کرد، رجب طیب اردوغان و کردهای سوریه برای امضای توافقنامه صلح آماده‌اند.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز، گفت: من به ترکیه‌ای‌ها گفتم توافقنامه‌ای را با کردها امضا کنید تا به صلح دست یابید اما رجب طیب اردوغان (رئیس‌جمهوری ترکیه) تمایلی به انجام این کار نداشت، کردها نیز آن را نمی‌خواستند. در نهایت "منطقه امن" ایجاد شد؛ مساله‌ای که اخیرا یعنی حدودا از دو ماه پیش اتفاق افتاده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید: خود آنها جنگ را شروع کردند و حالا اوضاع بسیار بد شده است، کشورهای دیگر مداخله کرده‌اند، من اکنون به آنها می‌گویم توافقنامه را امضا کنید و آنها پاسخ می‌دهند" بله، امضا خواهیم کرد.

ترکیه در نتیجه عملیات "چشمه صلح" که در نهم اکتبر 2019 علیه یگان‌های مدافع خلق کرد که آن را گروهی تروریستی می‌داند، کلید زد تسلط خود را بر منطقه‌ای به عمق 30 کیلومتر در شمال شرق سوریه گسترش داد.

در حال حاضر آتش‌بسی نسبی در منطقه در پی دو توافق جداگانه ترکیه با آمریکا و روسیه در روزهای 17 و 22 اکتبر در جریان است، توافق اول مربوط به عقب‌نشینی یگان‌های مدافع خلق کرد از منطقه عملیات چشمه صلح است در حالی که توافق دوم مربوط به دور کردن کردها از مرزهای سوریه و ترکیه تا عمق 30 کیلومتر در جنوب می‌شود.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1368828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =