نشانه هایی از حیوان آلوده به کرونا تا کنون مشاهده نشده است

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: ویروس کرونا می تواند به طور مکانیکی از طریق بدن دام و یا محصولات خام دامی که از طریق انسان ها آلوده شدند به افراد دیگر منتقل شود ولی نشانه هایی از حیوان آلوده به این ویروس تا کنون در جهان مشاهده نشده است.

علی اکبر حدادزاده در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین در یزد گفت: تا کنون هیچ پژوهشی ثابت نکرده که بیماری کرونا از حیوان به انسان منتقل می شود ولی مردم باید نکات احتیاطی و بهداشتی را رعایت کنند.
وی گفت: منشا بیماری مرس که در عربستان شایع بود شتر عنوان شد ولی این بیماری هم در دام های دیگر مشاهده نشد.
حداد زاده افزود: در استان یزد تمام شترهایی که جهت کشتار وارد می شوند در مبدا مورد تست قرار می گیرند و ۲۴ ساعت قرنطینه هستند تا قبل از ورود به یزد از عدم بیماری آنها اطمینان حاصل شود. 
وی با بیان اینکه بیماری کویید ۱۹ قابلیت انتقال از دام به انسان را ندارد به دامداران اطمینان داد جای نگرانی نیست ولی باید نکات بهداشتی همواره به طور دقیق رعایت شود.
حدادزاده گفت: ویروس کرونا می تواند به طور مکانیکی از طریق بدن دام و یا مواد خام دامی که از طریق انسان آلوده شدند به افراد منتقل شود لذا باید بعد از تماس با بدن دام دست ها شسته  و از مواد خام دامی بسته بندی شده و با تایید دامپزشکی استفاده شود. 
مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: توصیه می شود مغازه داران به هیچ وجه مرغ را از بسته بندی خارج و قطعه بندی نکنند و دستکاری گوشت ها را به حداقل برسانند تا امکان انتقال این بیماری کمتر شود.
وی به مردم توصیه کرد: در شرایط شیوع کرونا از درخواست قطعه بندی گوشت و مرغ توسط فروشنده خودداری کنند.
حدادزاده به مردم یادآور شد: برای خرید محصولات خام دامی از فروشگاه های مجاز و محصول دارای مهر دامپزشکی خرید کنند.
حداد زاده با اعلام اینکه گشت های نظارتی دامپزشکی در کل استان در ایام عید فعال هستند، گفت: با هر گونه تخلف و عدم رعایت بهداشت توسط فروشندگان محصولات خام  دامی به شدت برخورد قانونی می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1368868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =