تازه ترین خبرها از وضعیت کرونا در جهان/آمریکا کانون شیوع کرونا در جهان می شود/اتریش متهم به پخش ویروس در اروپا شد

در اروپا گسترش ویروس کرونا هنوز ادامه دارد و وضعیت در امریکا هم بدتر شده است.

به گزارش خبرآنلاین، تعداد بیماران مبتلا به کرونا، به ویژه در اروپادر حال افزایش است و این موضوع به گسترش محدودیت ها در اغلب کشورها انجامیده است. در همین حال کشورها دست به وضع قوانین جدید یا سخت تر کردن قوانین پیشین زده اند. حتی کشورهایی که بروز ویروس کرونا کمتر از دیگر نقاط جهان بوده هم، نسبت به اجرای محدودیت های جدید جدیت نشان می دهند. تا کنون از میان 422 هزار نفری که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، 19 هزارنفر جان خود را از دست داده اند.

طبق تازه ترین گزارش های منتشر شده، آمار لندن و مادرید بدتر از لومباردی ایتالیا شدند. بعد از انکه لومباردی در ایتالیا جایگزین ووهان چین شد، حالا لندن و مادرید به کانون‌های اصلی کرونای جهان تبدیل شده‌اند و هر روز آمار قربانیان دوبرابر می‌شود. به گزارش یورونیوز تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۷۳۸ نفر در اسپانیا جان خود را از دست داده‌اند که این شمار در مقایسه با آمار روز گذشته ۲۲۴ تن افزایش داشته است.   به نوشته بی بی سی آلمان هم بیشترین تعداد مبتلایان طی یک روز را ثبت کرده است.  ایتالیا در تازه‌ترین آمار روزانه از مرگ ۷۴۳ نفر دیگر در اثر ابتلا به کرونا و رسیدن آمار کل جان‌باختگان به ۶۸۲۰ نفر خبر داده که این تعداد بیش از دو برابر کل آمار رسمی مرگ و میر مبتلایان در چین است.

 یکی دیگر از خبرهای مورد توجه دیلی میل، ابتلای  پرنس چارلز به بیماری کروناست. پسرارشد 71 ساله ملکه الیزابت دوم و وارث بلافصل تاج و تخت بریتانیا هم دچار بیماری شد و آزمایش کرونای او دو هفته بعد از ملاقات با پرنس آلبرت دوم، پادشاه موناکو مثبت درآمد و فعلا در بالمورال خانه نشین شده اما ظاهرا تست همسرش کامیلا منفی درآمده است.

همچنین رئیس مجلس سنای آمریکا که اکثریت اعضای آنرا جمهوری‌ خواهان تشکیل می‌دهند روز چهارشنبه از حصول توافق با دموکرات‌ها و کاخ سفید بر سر طرح کمک ۲ هزار میلیارد دلاری به اقتصاد ایالات متحده خبر داد. به گزارش رویترز سناتور میچ مکانل در این باره گفت که که توافق اولیه میان دموکرات‌ها و جمهوری خواهان بر سر این طرح که وی آنرا «تاریخی» خواند، حاصل شده و قرار است روز چهارشنبه به تصویب نهایی برسد.این طرح که کمک به نخستین اقتصاد جهان جهت مقابله با تبعات سنگین ناشی از همه گیری بیماری کووید ۱۹ را در دستور کار خود دارد پس از تصویب در سنا و پیش از امضای رئیس جمهوری، قرار است در مجلس نمایندگان آمریکا نیز تصویب شود.

از سوی دیگر به گزارش بی بی سی مسئولان کاخ سفید از افرادی که کلان‌شهر نیویورک را ترک می‌کنند درخواست کرده‌اند که خود را به مدت چهارده روز قرنطینه کنند. این درحالیست که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز از «حاد بودن» شرایط در این نقطه از خاک کشورش در پی انتشار ویروس کرونا و همه گیری بیماری کووید ۱۹ خبر داده است. از سوی دیگر فرماندار نیویورک گفته است که به دلیل شرایط موجود که وی نیز آنرا حاد توصیف کرده با برداشته شدن قرنطینه در موعد مقرر مخالف است.

در ادامه این خبر ها سازمان بهداشت جهانی میگوید آمریکا ممکن است به کانون شیوع ویروس کرونا در جهان تبدیل شود.

همچنین نخست وزیر هند دستور قرنطینه سراسری در این کشور یک میلیارد و سیصد میلیون نفری را صادر کرده پیش از این هم قوانین سختگیرانه‌ای برای جلوگیری از شیوع کرونا در ایالت‌های مختلف هند وضع شده بود و وسائط نقلیه عمومی شامل اتوبوس و قطار هم فعالیت خود را متوقف کرده بودند.دیروز سازمان هواپیمایی کشوری هند اعلام کرد بزودی پروازهای داخلی هم به حال تعلیق درخواهد آمد.

اسپانیا بیشترین تعداد مرگ در اثر ابتلا به کرونا در یک روز را ثبت کرده است. در آمریکا بیش از ۴۶ هزار مبتلا شناسایی شده و نزدیک به ۶۰۰ نفر هم جان باخته اند.

از سوی دیگر مشخص شده که روسیه هم با ویروس کرونا درگیر است. به گزارش تلویزیون این کشور، رئیس جمهوری روسیه با اعلام به تعویق افتادن همه پرسی قانون اساسی که امکان انتخاب دوباره وی به عنوان رئیس جمهور روسیه در سال ۲۰۲۴ میلادی را فراهم می‌کرد، اعلام کرد: از هفته آینده برای پیشگیری از گسترش بیماری کرونا، روسیه به حالت تعطیل در می‌آید.

به گزارش چهارشنبه آسوشیتدپرس، ۶۰۰ میلیارد یورو به عنوان وام برای شرکت‌هایی اختصاص یافته است که به دلیل کرونا با مشکل مواجه شده‌اند.بنا بر این گزارش، ۱۵۶ میلیارد یورو نیز به عنوان بودجه کمکی برای دولت در نظر گرفته شده است. تعداد مبتلایان در آلمان طی یک روز بیش از ۴۷۰۰ نفر افزایش یافت و در مجموع به حدود ۲۷۵۰۰ نفر رسیده است.

همچنین به گزارش بی بی سی در بریتانیا هم شهروندان این کشور اولین روز محدودیت‌ها را آغاز کردند و پلیس هم برای اجرای این مقررات به کمک آمده است.  از جمله این محدودیت‌ها که دیروز بوریس جانسون، نخست وزیر، اعلام کرد ممنوعیت تجمع بیش از دو نفر در اماکن عمومی بود. افراد فقط برای کارهای ضروری مثل خرید مواد غذایی یا ورزش آن هم یک بار در روز میتوانند از خانه خارج شوند. از شهروندان بریتانیا همچنین خواسته شد فقط در صورت ضرورت به سر کار بروند. این خبرگزاری همچنین نوشته که در دو هفته اینده ووهان از قرنطینه خارج می شود. چین البته گفته است طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ مورد جدید یافت شده که ۷۴ مورد آن کسانی بودند که از کشورهای دیگر به این کشور آمده بودند. در پاکستان که ۸۷۸ مورد ابتلا تا دیروز بعدازظهر در این کشور ثبت شده بود، محدودیت‌های سختی به اجرا درآمده و ارتش هم به کمک آمده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ستاد پیگیری تدابیر مبارزه با کرونا دراین کشور اعلام کرد که در راستای مبارزه با ویروس کرونا مقررات منع رفت و آمد در این کشور از فردا (چهارشنبه) اجرا می‌شود.طبق این مقررات رفت و آمد شهروندان از ساعت ۶ عصر تا ۶ صبح ممنوع است. همچنین

به گزارش النشره، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با پیشنهادهای ارائه‌شده برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا در این کشور موافقت کرد. بر اساس این پیشنهادها، رفت‌وآمد به شهرهای ریاض، مکه مکرمه و مدینه منوره ممنوع اعلام شد. این ممنوعیت از روز پنجشنبه آغاز و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد یافت.

همچنین ویدئوی فرار دو خلبان از پنجره کابین هواپیما از ترس کروناویروس وایرال شد. دو خلبان خطوط هوایی AirAsia از ترس تماس با مسافران و احتمال گرفتن کرونا، تصمیم گرفتند از پنجره کابین هواپیما بیرون پریده و جان خود را نجات دهند! این حادثه در فرودگاه دهلی نو اتفاق افتاد و تصاویر آن بلافاصله در شبکه های مجازی منتشر شد. در همین راستا خودکشی یک پرستار حدودا 20 ساله در بخش مراقبتهای ویژه در بیمارستان کینگزکالج در جنوب لندن، جایی که 8 کرونایی بستری بوده و فوت شدند در صدر اخبار قرار گرفت.

در یک گزارش دیگر از دیلی میل گفته می شود که ایبیزای آلپ در اتریش، مقصر اصلی شیوع کروناویروس در اروپا تفرجگاه کوهستانی در اتریش معروف به ایبیزای آلپ{شهر Ischgl} محل انتشار کروناویروس به سراسر اروپا شناخته شده و دولت اتریش تحقیقاتی را زمینه صحت این اتهام آغاز کرده است. همچنین به گزارش رادیو فرانسه بزرگ‌ترین فاجعه بهداشتی قرن حاضر، برگزاری مهم‌ترین رویداد ورزشی در جهان را تحت تاثیر قرار داد. مسابقات بین‌المللی المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد. 

به نظر می رسد که در جهان عزم دولت ها جزم شده تا با استفاده از محدودیت ها دست به کنترل ویروس کرونا بزنند تا زنجیره ابتلا را هر چه سریع تر قطع کنند. این روند حتی در کشورهایی که میزان قربانیان زیاد نیست هم وجود دارد.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1369039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 0
    در آلمان با اینکه مردم بیمار میشوند ولی نمیمیرند. یک پزشک ایرانی در آلمان هم اعلام کرد که ویتامین دی سه مانع بیماری است و گفته من را تائید کرده. بهتره بین مردم ویتامین دی 3 توزیع شود که کرونا توسعه نیابد. همه کمبود دارند.
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      0 0
      بله درسته گویا ویتامین D در مقابله با کرونا کمک میکنه که زرده تخم مرغ ، ماهی و همینطور 5-10 دقیقه آفتاب برای جذبش کافیه البته من متخصص تغذیه نیستم و این نتیجه جستجو و تحقیق در اینترنته.