۰ نفر
۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
درخواست شاه سعودی از جهان در نشست جی 20

ایرنا نوشت: پادشاه عربستان در نشست آنلاین گروه ۲۰ از سران کشورهای عضو این گروه خواست برای مقابله با کووید۱۹ همکاری و سرمایه‌گذاری و به کشورهای در حال توسعه کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان روز پنجشنبه در نشست سران گروه بیست که از بیم شیوع کرونا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، خواستار همکاری جهانی برای مقابله با این ویروس شد.

ملک سلمان از سران کشورهای عضو این گروه خواست برای تولید واکسن کووید۱۹، بازگشت سریع جریان عادی نقل و انتقال کالا و خدمات و همچنین کمک به کشورهای توسعه یافته برای مقابله با کرونا سرمایه‌گذاری کنند.

پادشاه عربستان این درخواست را در سخنرانی آغازین نشست سران گروه بیست مطرح کرد که دستور کارش هماهنگی میان اقتصادهای بزرگ جهان پیرامون اقدامات برای مقابله با کرونا و تاثیرات اقتصادی آن است.

وی گفت: گروه بیست در موضوع تجارت باید با بازگرداندن هرچه سریعتر جریان عادی نقل و انتقال کالا، به ویژه کالاهای ضروری پزشکی، پیامی قدرتمند ارسال کند تا اعتماد به اقتصاد جهانی بازگردد.

به نوشته رویترز، به رغم درخواست برای همکاری در میان گروه ۲۰، جنگ بر سر قیمت نفت میان عربستان و روسیه در کنار تنش میان آمریکا و چین بر سر منشأ ویروس کرونا، احتمال درگیری در این ویدئو کنفرانس ۹۰ دقیقه‌ای را بالا برده بود.

اما روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست» به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که واشنگتن و پکن در گفت‌وگوهای مقدماتی برای نشست گروه ۲۰ توافق کردند که اتهام‌افکنی درباره منشأ ویروس کووید۱۹ را فعلا کنار بگذارند.

با این وجود، مذاکرات میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بیانیه مشترک درباره شیوع کرونا به دلیل اصرار آمریکا برای ثبت چین به عنوان منشأ این ویروس در این بیانیه، به بن‌بست خورده است.

این در حالی است که ویروس کرونا تقریبا به همه کشورهای جهان شیوع پیدا و تاکنون بیش از ۴۹۰ هزار نفر را در سراسر دنیا مبتلا کرده است. همچنین بیش از ۲۲ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1369429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    0 0
    خوب اولین بار از چین شیوع کرده ...