۰ نفر
۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷
اگر قرار بود سه هفته خانه‌های‌مان را ترک کنیم!

امروز به این می اندیشیدم: چقدر شانس آوردیم که به ما گفتند در خانه هایتان بمانید و از آن خارج نشوید.

اگر برعکس این قضیه بود ، واقعا چقدر وحشتناک بود ؟ مثلا می گفتند به مدت ۳-۴ هفته مجبورید خانه های خود را ترک کنید. مثلا اگر خانه خود را ترک نکنید ، می میرید. شهروندان تهرانی در دوسال پیش ودیگر هموطنان در این کشور ، بیاد دارند که شبی زلزله آمد وچند هزار نفر در خیابانها وبیابانهای اطراف تهران وپارک ها ، همه ، شب را چگونه به صبح آوردیم. اگر خدای ناکرده به ما می گفتند که زلزله در راه است ویا با هرپس لرزه اندکی ، چگونه نیمه عمر شده وکودکان با فریاد وترس ، لحظات سختی را پشت سر گزاردیم. یادتان می آید؟
خدا را باید هزاران بار شکر کنیم که در خانه های گرم و نرم،در رختخواب راحت، دوش آب گرم، غذای گرم و خوشمزه، لم دادن و...

اگر اکنون آواره خیابان ها و بیابان ها بودیم , چه کار می کردیم؟ تا حالا به این موضوع فکر کرده بودید؟ واقعا هر شخصی بخواهد  ناشکری کند.  خیلی بی انصاف بشمار می آید. پس قدر این آشیانه های راحت را بدانیم و....
در خانه بمانیم.
همه این لحظات را که بخشی از برگهای حسًاس تاریخ زندگی ما بشمار می آید را خانه های خود ، سپری کرده و دقایق وساعتی را بر روی سجاده.  در پستوی خانه. در گوشه ای از اتاق تاریک، با کودکانمان، این فرشتگان معصوم الهی ، روی به درگاه الهی آورده ودست دعا ونیاز وتضرع دراز کنیم واز او بخواهیم آنچه که در دل داریم ومی خواهیم وبدان نیاز داریم واز این فرشتگان معصوم بخواهیم آمین گویند.

پروردگارا ! بارالها! باران رحمت وگذشت خود را بر این مخلوقات ناسپاس ودرمانده ات فرو آر .
بار پرودگارا ! این فراق ها ، ومرگ های غریبانه ای که در میان خانواده های جهانیان رخ داده وهمه را به فراق و دوری از عزیزترین افرادشان وادار ساخته ، دوباره به وصال ودیدار بازگردان و صدای خنده وشادمانی وشادابی را در هنگامه نوروزکه تو از بندگانت پیمان گرفتی.
تا تورا پرستش کنند و برای تو شریک قائل نشوند و به آیین فرستادگان‌شان درآیند و دستورشان را بپذیرند و آن را اجرا نمایند و آن نخستین روزی است که آفتاب بدمید و بادهای بار دهنده بوزید ، و گل‌های روی زمین پدید آمد و هم جبرئیل بر پیامبر ص  نازل شد و نیز روزی است که ابراهیم ع بت‌ها را شکست ، و هم پیامبر(ص) و علی (ع) را بر دوش خود گرفت تا بت‌های قریش را از خانه کعبه بینداخت و... دوباره به این گیتی بازگردان. اللهم آمین.

* عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1369476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =