۰ نفر
۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
بنی گانتس رئیس کنست شد

ایسنا نوشت: بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی _ سفید و رقیب اصلی بنیامین نتانیاهو در انتخابات، در یک چرخش غیرمنتظره به ریاست پارلمان اسرائیل (کنست) برگزیده شد. این تحول، راه را برای به قدرت رسیدن دوباره نتانیاهو باز می‌کند.

شامگاه پنجشنبه پارلمان رژیم صهیونیستی در پی استعفای "یولی ادلشتاین" از حزب راست‌گرای لیکود، بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی سفید و امید اصلی اپوزیسیون را به ریاست کنست برگزید.

در حالیکه تمام، یا دست‌کم اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان انتظار داشتند رهبر جریان آبی سفید، یکی از اعضای حزب را به عنوان کاندیدای ریاست پارلمان معرفی کند، وی خود را نامزد این پست کرد. پارلمان اسرائیل با ۷۴ رای موافق و ۱۸ رای مخالف وی را به ریاست کنست برگزید.

اعضای حزب لیکود و جریان‌های همسو با بنیامین نتانیاهو از جمله نمایندگانی بودند که به رهبر جریان مخالف برای ریاست پارلمان رای دادند. با این حال شماری از همقطاران بنی گانتس، با انتقاد شدید از این حرکت، فرد شماره ۱ جریان آبی سفید را به خیانت به رای شهروندان متهم کردند.

یائیر لاپید، نفر دوم حزب آبی سفید در یک کنفرانس خبری گفت: «بنی گانتس آرای شهروندان اسرائیلی را دزدیده و به بنیامین نتانیاهو تحویل داده است.»

در صورت تشکیل دوباره دولت به ریاست بنیامین نتانیاهو، اسرائیل بر بزرگ‌ترین بحران سیاسی داخلی خود از زمان تاسیس تاکنون،‌خاتمه خواهد داد. شهروندان اسرائیلی در کمتر از یک سال گذشته سه بار در انتخابات زودهنگام پارلمانی شرکت کردند. با این حال عدم توانایی احزاب حاضر در پارلمان، امکان تشکیل یک جریان اکثریت و دولت را نمی‌داد.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1369488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =