نیروی انتظامی و منابع طبیعی از کوچ زودهنگام جلوگیری کرده و با متخلفین برخورد قانونی می کند

مدیر کل امور عشایر استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مهیا نبودن شرایط کوچ، در حال حاضر از اقدام زودهنگام به کوچ جدا خودداری شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی امور عشایر استان ،حسین پور مدیر کل امور عشایر استان ، با اشاره به اینکه تا مهیا شدن شرایط مناسب عشایر باید  از اقدام به کوچ زود هنگام جدا خودداری نمایید اظهار کرد:  زمان کوچ بهاره متعاقباً اعلام می شود.

وی تصریح کرد: چنانچه خانوارهای عشایری اقدام به کوچ زود هنگام نماینداز ارائه خدمات در مسیر کوچ برخوردار نخواهند شد.

حسین پور ادامه داد: نیروی انتظامی و منابع طبیعی از کوچ زودهنگام جلوگیری کرده و با متخلفین برخورد قانونی می کند.

 وی اذعان داشت: هماهنگیهای لازم با مراکز بهداشتی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای سرکشی به مناطق عشایری و ارائه خدمات بهداشتی و آموزش‌های مقابله با ویروس کرونا صورت گرفته است.

حسین پور افزود: ترددهای خود را به ادارات در سطح شهرستان و استان حذف و از طریق تماس های تلفنی با مسئولان ادارات امور عشایر شهرستان یا ارسال پیامک در خواستهای خود را ثبت نمایید.

وی عشایر را  ملزم به رعایت نکات بهداشتی کرد و گفت: از دست دادن، روبوسی و تجمع در فضای سربسته و برگزاری مراسمات پرهیز نموده و همچنین دید و بازدید ایام عید نوروز را به تعویق بیاندازید.

حسین پور افزود: فاصله یک تا دو متر از یکدیگر را رعایت نمایید و از پذیرش افراد ناشناس و نیز دریافت هرگونه بسته ای از آنان خودداری فرمایید.

وی بیان داشت: در صورت مشاهده علائم بیماری نظیر   تب،سردرد،گلودرد،سرفه و تنگی نفس به یکی از نزدیک ترین محل های استقرار خانه های بهداشت مراجعه نمایید.

46
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1370889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =