الجزیره: کرونا در آمریکا به بالاترین نهادهای این کشور رسیده است

ایسنا نوشت: شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی ازشیوع گسترده ویروس کووید 19 در آمریکا نوشت : کرونا علاوه بر مردم عادی؛ در میان کارکنان وزارت خارجه و نظامیان نیروی دریایی امریکا را نیز شیوع پیدا کرده است .

شبکه تلویزیونی الجزیره افزود: بخش بهداشت آمریکا به دلیل گسترش ویروس کرونا بیش از حد توان خود تحت فشار قرار گرفته است و به همین دلیل کاخ سفید به فرآیند ساخت صدها بیمارستان موقت در نزدیکی شهرهای بزرگ سرعت بخشیده است .

دانشگاه آمریکایی « جانز هاپکینز» اعلام کرد شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از  مرز 4 هزار نفر فراتر رفته است.

از سوی دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت کشورش در صحنه مبارزه با ویروس در حال پشت سر گذاشتن دو هفته « بسیار بسیار دردناک » است.

در همین راستا ایالت نیویورک به عنوان « کانون جدید ویروس کرونا در جهان » اعلام کرد که با ثبت ۹ هزار و ۲۹۸ مورد جدید تعداد افراد مبتلا در این ایالت به ۷۵ هزار و ۷۹۵ نفر رسیده است.

همچنین « توماس مودلی » جانشین وزیر دریاداری آمریکا گفت : پنتاگون به دنبال انتشار ویروس کرونا در میان پرسنل ناو هواپیمابر « روزولت » تصمیم گرفت تا آنها را به جزیره « گوام » واقع در اقیانوس آرام منتقل کند.

از سوی دیگر « مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا از درگذشت یکی از کارکنان وزارت خارجه آمریکا در اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

پمپئو نام و مشخصات این فرد و محل ابتلای او به ویروس کرونا را فاش نکرد اما خاطرنشان کرد که معاینات مربوطه نشان داد که تقریبا ۵۰ تن از کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبتلا به ویروس کرونا هستند که دو تن از آنان در سفارت خانه ها و کنسولگری های آمریکا در جهان مشغول انجام وظیفه هستند.

شیوع ویروس کرونا  «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

درحال حاضر بیش از 850 هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1371479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =