جدیدترین جزئیات بازگشایی صنوف در استان مرکزی؛ واحدهای تولیدی با رعایت ضوابط بهداشتی از شنبه شروع به کار می‌کنند

استاندار مرکزی گفت: واحدهای تولیدی استان مرکزی از روز شنبه با توجه به ضوابط ایمنی و بهداشتی شروع به کار می‌کنند.

 به گزارش خبرآنلاین از مرکزی ؛سید علی آقازاده اظهار داشت: رفتار مردم استان مرکزی در روز طبیعت یک فرهنگ تاریخ ساز در سراسر کشور بود، مردم استان همگام با سایر مردم در سراسر کشور از فرهنگ سنتی خود برای حفظ سلامتی گذشتند که نشان از ایثار و فداکاری مردم بود در حالیکه ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی در خانه ماندند.

وی افزود: باید از همکاری مردم و مسئولان در سراسر استان در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مستند تهیه و به عنوان تجربه موفق در این راستا ثبت شود، باید در راستای ریشه‌کنی این ویروس تلاش کنیم که این امر همکاری همه جانبه مردم و مسئولان را می‌طلبد.

استاندار مرکزی ادامه داد: اگر ویروس کرونا در ضعیف‌ترین شرایط خود در یک ماه گذشته در کشور است به سبب همکاری مردم و برنامه‌ریزی‌های مسئولان است، در سه روز گذشته بیش از ۹۹ درصد اصناف( اصنافی که باید بسته باشند) بسته بودند که نشان از اوج فرهنگ و شکوه همکاری مردم است.

آقازاده با اشاره به اینکه تعطیلی نماز جمعه، نماز جماعت و غیره در راستای حفظ سلامت مردم است، گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا تاریخ ۲۰ فروردین ماه ادامه می‌یابد و شهرداری ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی و ورودی شهرها را تا پایان طرح انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: ادارات در هفته آینده با یک سوم نیرو فعالیت می‌کنند و حداکثر نیرو در ادارات و دستگاه‌ها یک سوم و کمتر است، نیروی انتظامی، ارتش، بسیج وسپاه در هفته آینده کنترل ۲۶ گلوگاه در ورودی شهر و سیستم ضدعفونی در دستورکار دارند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: دستگاه قضایی، دادستان، دادگستری، صداوسیما و سایر دستگاه‌ها در اجرای این طرح همکاری خوبی داشتند به طوری که در بازدید از شهرستان ساوه همه دستگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، شهرداری، راهداری و غیره پای کار بودند.

آقازاده تصریح کرد: واحدهای تولیدی از روز شنبه با توجه به ضوابط ایمنی و بهداشتی شروع به کار می‌کنند و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیسیون کارگری با واحدهای متخلف برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: تعدادی از اصنااف از جمله قطعات یدکی، خشکشویی،  تعمیرات لوازم خانگی، فروش ظروف یکبار مصرف، فروش ابزار و یراق، فروش مصالح ساختمانی، چاپخانه‌ها، آهن فروشان می‌توانند با فراهم شدن شرایط لازم و با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی از هفته آینده فعالیت داشته باشند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: سازمان صمت نیز باید بازرسی از واحدهای صنفی و صداو سیما اطلاع‌رسانی و آگاهی به مردم در راستای رعایت اصول بهداشتی هنگام مراجعه به اصناف داشته باشند، دستگاه‌ها و ادارات باید به آرامی زمینه را برای شروع فعالیت اصناف و مردم  داشته باشند که هرچند شاید روند افزایشی مبتلایان به کرونا داشته باشیم اما حرکت به صورت آرام بهتر از تجمعی و فعالیت همزمان همه صنوف است.

آقازاده بیان کرد: در پایان هفته گذشته با اعلام گزارشات دانشگاه علوم پزشکی در راستای اعلام آمار مبتلایان به این ویروس در استان اثرات بازشدن آرام بازشدن صنوف و نقاط قوت و ضعف این برنامه را بررسی کرده و براین اساس تصمیمات جدید گرفته می‌شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1371997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =