آزمایش تمامی فرآورده‌های "رانیتیدین" موجود در بازار دارویی کشور

ایسنا نوشت: مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: همزمان با طرح موضوع وجود ناخالصی در فرآورده‌های رانیتیدین، سازمان غذا و دارو طی ماه‌های گذشته، اقدامات لازم برای آزمایش تمامی نمونه‌ این دارو موجود در بازار دارویی کشور را انجام داده است و نتایج حاصل، به زودی اعلام می‌شود.

دکتر مهرناز خیراندیش، اظهار کرد: تمامی نمونه‌های فرآورده "رانیتیدین" در کشور به منظور آزمایش میزان ناخالصی فراخوان و آزمایش‌های لازم روی این داروها انجام شده است.

وی افزود: پس از اعلام نتیجه آزمایش‌ها، داروهایی که میزان ناخالصی "نیتروزامین" موجود در آن بیشتر از حد مجاز باشد، ریکال خواهد شد.

مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه آزمایش‌های لازم روی نمونه‌های ارسالی تمامی شرکت‌ها دوبار مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج آن در اسرع وقت اعلام می‌شود، گفت: براساس نتیجه آزمایش، ریکال تمامی فرآورده‌های "رانیتیدین" دارای ناخالصی به سرعت انجام می‌شود.

بر اساس گزارش سازمان غذا و دارو، لازم به ذکر است FDA  از ابتدای ماه آوریل (۱۳ فروردین) تمامی شکل‌های داروی رانیتیدین را به‌دلیل احتمال وجود آلودگی از بازار جمع‌آوری کرده است.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1372085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =