مدیریت زمان و انرژی در مقابل مشکلات

مهسا امامیه گفت: اگر بخواهیم به چیزهایی که هر زمانی می تواند اتفاق بیفتد، فکر کنیم، هیچ نقطه پایانی برای نگرانی وجود نخواهد داشت پس بهتر است، زمان و انرژی خود را صرف مشکلاتی که فعلا وجود ندارد، نکنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مهسا امامیه، کارشناس روان مرکز بهداشت شهیدبلندیان استان قزوین در رابطه با شرایط روانی حاکم بر اساس بیماری کرونا گفت: اگر بخواهیم به چیزهایی که هر زمانی می تواند اتفاق بیفتد، فکر کنیم، هیچ نقطه پایانی برای نگرانی وجود نخواهد داشت پس بهتر است، زمان و انرژی خود را صرف مشکلاتی که فعلا وجود ندارد، نکنیم.
کارشناس روان مرکز بهداشت شهیدبلندیان استان قزوین موضوع نگرانی را ناشی از ارتباطات بین فردی، کاری، مسائل مالی و یا در این روزها بیمار شدن خود و افراد خانواده، دوستان و یا هموطنانمان عنوان کرد و نگرانی های افراطی، احساس عصبی داشتن و یا اضطراب شدید، همچنین انتظار وقوع یک فاجعه را از نگرانی های مُضر خواند.
امامیه راه مقابله با نگرانی غیر مفید را اینگونه توصیف کرد: با توجه به این که بخش عمده ای از نگرانی ها در مورد اتفاق هایی است که احتمال وقوع آن ها خیلی کم است، از افراد بخواهید امکان یا احتمال وقوع چیزی را که نگران آن هستند، بیان کنند، برای مثال: "اگر مبتلا به کرونا شوم چه بلایی سرم می آید؟" یا " اگر دیگر نتوانم سر کار بروم، چه اتفاقی برای خانواده ام می افتد؟".
بررسی پاسخ با مراجعه به منابع موثق
امامیه اظهار کرد: واقعیت این است که همیشه امکان وقوع چیزهای بد و وحشتناک وجود دارد، ولی در بیشتر مواقع، این احتمال خیلی کم است، پس در صورتی که افراد، پاسخ نادرستی به این سوال می دهند، با اشاره به مستندات علمی، پاسخ آنان را اصلاح کنید و از خود آنان نیز بخواهید با مراجعه به منابع موثق، درستی پاسخ خود را بررسی کنند.
پیدا کردن عامل نگرانی
این کارشناس برای رفع نگرانی تاکید کرد که فهرست کارهایی که می توان برای رفع عامل نگرانی انجام داد، تهیه شود و با نگاه به این فهرست، اگر امکان انجام دادن کاری  وجود داشت، حتما باید آن را انجام داد و اگر کاری نیست که بتوان الان انجام داد، به آنان کمک کنید برنامه ریزی انجام دهند و در آن مشخص کنند چه کاری را چه وقت، کجا و چگونه انجام خواهند داد.
امامیه توصیه کرد: به افراد بگویید، وقتی کاری را که می توانستند، انجام دادند، به خود بگویند هر کاری که نیاز بود انجام دادم و به بقیه زندگی شان برسند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1373067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =