۲ میلیارد تومان صنایع دستی خراسان جنوبی به فروش رفت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از فروش دو میلیارد تومانی صنایع دستی استان طی شش ماهه دوم سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان جنوبی ؛ حسن رمضانی  اظهارکرد: در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی میزان اعتبارات ملی و استانی طی سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه رقم افزایش اعتباری در برابر اقدامات انجام شده ناچیز است، گفت: اقبال بخش خصوصی به ایجاد تأسیسات گردشگری و فعالیت‌های صنایع دستی موجب افزایش اشتغال و رونق این بخش شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۷ فقط ۲۵ اقامتگاه بومگردی در استان داشتیم، بیان کرد: در حال حاضر آمار اقامتگاه‌های بومگردی به ۱۰۰ اقامتگاه رسیده که ۸۰ اقامتگاه فعال و به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی در این اقامتگاه‌ها علاوه بر اشتغال مستقیم پیرامون این اقامتگاه‌ها نیز مشاغل را شکل داده است.

وی با اشاره به مقایسه آمار و عملکرد حوزه صنایع دستی استان در سال ۹۷ و شش ماهه دوم سال ۹۸ گفت: در سال ۹۷ تعداد پروانه‌های صادر شده تولید انفرادی صنایع دستی ۱۵۸ مورد بوده که در شش ماهه دوم سال ۹۸ این تعداد ۱۵۵ پروانه بوده است.

وی تعداد پروانه‌های تأسیس کارگاه‌های صنایع دستی در سال ۹۷ را ۹ مورد اعلام کرد و بیان داشت: در شش ماهه دوم سال ۹۸ هفت کارگاه تأسیس شده است.

رمضانی عنوان کرد: ۹ کارگاه در سال ۹۷ و در شش ماهه دوم سال گذشته سه کارگاه مجوز تولید انفرادی صنایع دستی گرفته اند.

به گفته وی در سال ۹۷ چهار پروانه تولید کارگاهی و در شش ماهه سال گذشته سه پروانه صادر شده است.

رمضانی با اشاره به پرداخت تسهیلات به ۶۰ پشتیبان مشاغل خانگی در سال ۹۷ گفت: در این حوزه در شش ماهه سال گذشته به ۲۵ پشتیبان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تعداد بازارچه‌های ثابت و موقت صنایع دستی در سال ۹۷ را ۴۵ مورد اعلام کرد: و گفت: این تعداد در نیمه دوم سال ۹۸ به ۸۵ بازارچه رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ میزان فروش صنایع دستی استان ۳.۵ میلیارد تومان بوده است، گفت: میزان فروش صنایع دستی در شش ماهه دوم سال گذشته بیش از دو میلیارد تومان بوده است.

وی از پرداخت ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات طی شش ماهه دوم سال ۹۸ در حوزه صنایع دستی خبر داد و عنوان کرد: این رقم در تمام سال ۹۷ مبلغ ۱۵ میلیارد ریال بوده است.

به گفته وی در شش ماهه دوم سال گذشته دو خانه‌های صنایع دستی نیز در استان ایجاد شده است.

رمضانی با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی هستیم به دلیل شیوع کرونا بیشترین آسیب را داشته ایم، گفت: اگر این مصیب پیش نمی‌آمد امسال رونق زیادی در نوروز داشتیم و این می‌توانست زمینه ساز اشتغال برای سال جاری باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اضافه کرد: در حوزه ثبت آثار تاریخی نیز تعداد کارگاه‌ها ۱۰ درصد رشد داشته است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1374042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =