۰ نفر
۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
این یک پیام ویژه است؛ورزش برای صلح و توسعه

سایت کمیته ملی المپیک نوشت؛ در پیام کمیسیون صلح و ورزش کمیته ملی المپیک بمناسبت روز بین المللی ورزش برای صلح و توسعه آمده است.

روز ششم آپریل از طرف سازمان ملل به عنوان روز بین المللی ورزش برای صلح و توسعه   International Day of Sport for Development and Peace نامگذاری شده است و این روز فرصتی برای احترام به ارزش‌های مهمی است که در واقع بیانگر روح واقعی ورزش هستند.
کمیته بین المللی المپیک با گرامیداشت این روز در نظر دارد توجه جهانیان را به امر «ورزش در خدمت توسعه و صلح» معطوف نماید. در واقع این رویداد جدید فرصتی برای جشن گرفتن و ارتقای ورزش به عنوان ابزاری نو و موثر جهت تغییر مثبت برای جامعه و افراد در سراسر جهان است و همانگونه که روح ورزش با بی عدالتی و نابرابری متضاد است، ششم آپریل نیز معنای زیبای ورزش که دوستی، صلح و سلامت است را یادآوری می‌نماید.
متاسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسمی برگزار نگردید و ناگزیر برای جلوگیری از پیشروی این ویروس در خانه ماندیم. در این جاست که نقش ورزش به عنوان مهمترین ابزار برای حفظ سلامتی به کمک بشریت آمده است.
در روزهایی که ثروت و قدرت نمی‌تواند نجات دهنده جان انسانها باشند،ورزش قدرتمند ترین ابزار برای صحت جسمی و تقویت روحیه پایداری در بین مردم به شمار می رود.

در این راستا قهرمانان ملی به عنوان پرچمداران غرور و افتخار ورزشی هر کشور،توانستند با کمک های مادی و معنوی خود،پیشگام صلح،دوستی و سلامت در جوامع مختلف باشند.

در خاتمه امیدواریم این چالش بزرگ با کمترین آسیب بتواند زمینه پیشرفت و همبستگی و نزدیکی ملتها به یکدیگر را پدید آورد.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1374382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =