سرانه زیرساخت‌های فرهنگی قم به بیش از ۲۱ مترمربع رسید / قم خواهرخوانده ۶ شهر شد

معاون شهردار قم گفت: باید در پایان برنامه ۱۴۰۰ به ۲۵ مترمربع به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در زیرساخت‌های فرهنگی برسیم که در این زمینه به عدد ۲۱.۷ مترمربع دست‌یافتیم.

به گزارش خبرآنلاین از قم ؛ محسن رنجبر با اشاره به لزوم تحقق برنامه‌ها بر اساس سند چشم‌انداز شهرداری اظهار داشت: در سال ۹۸ برآوردها نشان‌دهنده این بوده که بر اساس شاخص‌های موجود، ۶۸ درصد از برنامه‌های برش سالیانه ۱۴۰۰ شهرداری قم در سال ۹۸ تحقق‌یافته است که این چشم‌انداز توسط خروجی‌هایی که برای مردم ملموس بوده اندازه‌گیری می‌شود.

وی سرانه‌های فرهنگی در شهر قم را موردتوجه قرار داد و افزود: سرانه زیرساخت‌های فرهنگی هنری به ازای هر ۱۰۰۰ نفر یکی از شاخص‌هاست که باید در پایان برنامه ۱۴۰۰ به ۲۵ مترمربع به ازای هر ۱۰۰۰ نفر برسیم که در این زمینه در پایان سال ۹۸ به عدد ۲۱.۷ مترمربع دست‌یافتیم.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این راستا شهرداری قم برنامه‌هایی چون گسترش سالن‌های ورزشی و فرهنگی را در دست اقدام دارد که دو پروژه در سال ۹۸ به بهره‌برداری رسیده است و شش پروژه در مناطق مختلف قم و یک پروژه ویژه در منطقه سه در سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

رنجبر ادامه داد: توسعه خواهرخواندگی‌ها یکی از شاخص‌هاست و کمک می‌کند که فرهنگ اصیل و ریشه‌دار قم به سایر جهان برود و دیگر فرهنگ‌های مثبت شهرهای دیگر به سمت ما بیاید، هدف‌گذاری ما ده خواهرخوانده تا پایان سال ۱۴۰۰ است و در حال حاضر به شش شهر خواهرخوانده رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه سهم بازارهای شهرداری در تأمین کالای شهروندان، یکی دیگر از شاخص‌ها بوده که در چشم‌اندازها اندازه‌گیری می‌شود، اضافه کرد: در این رابطه به عدد ۶ دهم درصد رسیده‌ایم که تا پایان شهریورماه ۹۸ اندازه‌گیری شده است و تا پایان سال عدد ۷ دهم است که باید تلاش بیشتری کنیم و  این عدد را به یک برسانیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1374457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =