دادستان همدان: مرخصی زندانیان تاثیری در افزایش سرقت نداشته است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت:پرونده های قضایی به علت مرخصی زندانیان در ایام شیوع کرونا، رشد نداشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ حسن خانجانی، در گفتگویی با اعلام اینکه مرخصی زندانیان تاثیری در شمار پرونده های قضایی ناشی از بروز تخلف در همدان ندارد، افزود: اگر تخلفی صورت بگیرد به طور حتم به دنبال شکایت، پرونده ای تشکیل می شود که شمار پرونده های قضایی در این مدت رشد نداشته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به اینکه به دنبال شیوع کرونا و مرخص شدن شمار زیادی از زندانیان، افزایشی در آمار سرقت در استان گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: زندانیان که در مرخصی هستند، شرایط لازم برای حضور در اجتماع بیرون از زندان را داشتند.

وی اضافه کرد: دعوت نهادهای مسوول به قرنطینه خانگی و حضور مستمر مردم در منزل در کاهش سرقت ها تاثیر مثبت داشته است البته موارد متفرقه ای مبنی بر سرقت خوراکی از مغازه ها توسط افراد معتاد گزارش شده است.

خانجانی در ادامه اظهار داشت: برخی از مالکان خودرو، برای امنیت وسیله نقلیه از قفل فرمان و پدال یا دزدگیر استفاده نمی کنند و تنها به قفل کردن درب خودرو توسط سویچ در معابر عمومی اکتفا می کنند که این کار آنها متخلفان را به سرقت خودرو یا ابزار داخل آن وسوسه و ترغیب می کند.

دادستان همدان تاکید کرد: انتظار می رود مردم در تامین امنیت خود و اموالشان مشارکت داشته و از حداقل ابزار جهت حفظ اموالشان استفاده کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1374767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =