۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
تقاضا برای خودرو طی یک سال چقدر کاهش یافت؟

تسنیم نوشت: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارشی در خصوص شرایط صنعت خودروسازی در زمان شیوع جهانی ویروس کرونا منتشر کرد.

بیش از ۳۴ میلیارد دلار قطعات خودرو ( ۸۰ درصد) هر ساله توسط کشور چین تامین می‌شوند. از آنجا که بسیاری از کارخانه‌ها در چین به شدت تحت تاثیر اپیدمی ویروس کرونا قرار گرفته بودند، تهیه قطعات مورد نیاز خودروسازها به طور فزاینده دشوار شده بود.

هوبی یکی از چهار پایگاه اصلی تولید خودرو در چین است و بیش از ۱۰۰ تامین کننده خودرو را شامل می‌شود. کارخانه‌های خودروسازی در هوبی تا ۱۱ مارس بسته بودند و اکنون به آرامی شروع به بازگشایی کرده‌اند و اوضاع در چین رو به بهبود است.

طبق اعلام انجمن تولید کنندگان خودرو (CAAM) در چین، تا هفته آخر فوریه، بیش از ۹۰ درصد از تامین کنندگان قطعات خودرو در خارج از هوبی تولید را از سر گرفته‌اند. اگرچه اکنون بسیاری از کارخانه‌های چین فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند، اما از آنجا که کشورهای دیگر همچنان درگیر این ویروس هستند و محدودیت‌هایی را در زمینه واردات محصولات غیر ضروری اعمال کرده‌اند سفارشات کاهش یافته و در نتیجه نرخ تولید همچنان پایین است.

کاهش چشمگیر تقاضا برای وسایل نقلیه جدید در بازار جهانی خودرو رخ داده است. شیوع ویروس کرونا چالش‌های بسیاری را برای صنعت خودرو ایجاد کرده است. ۸۰ درصد شرکت‌های خودروسازی اعلام کرده‌اند که ویروس کرونا تاثیر مستقیمی بر درآمدهای آن‌ها در سال ۲۰۲۰ خواهد داشت. در ژانویه ۲۰۲۰ فروش خودروهای چینی ۱۸ درصد کاهش یافت. انجمن اتومبیل‌های سواری چین (CPCA) گزارش داده است که فروش دو ماه اول سال ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹، ۴۰ درصد کاهش داشته است.

در حالی که سرویس سرمایه گذاری مودی فروش جهانی خودرو را در سال ۲۰۲۰ با ۲.۵ درصد کاهش پیش‌بینی کرده است، اما اکنون به نظر می‌رسد بیش از ۶-۸ درصد کاهش داشته باشیم. گسترش ویروس کرونا در اروپا علی رغم شروع مجدد فعالیت اقتصادی در چین، روند شروع مجدد اقتصادی در جهان را به تأخیر انداخته است.

تحقیقات جدیدی که شرکت Comscore انجام داده است نشان می‌دهد، حجم کلی خریداران در ۱۵ روز اول مارس ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹، در انواع مختلف خودرو ۲۵ درصد کاهش داشته است. در نیمه اول ماه مارس با ادامه‌ی قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی حجم خریداران خودرو به پایین‌ترین سطح خود در مدت ۶ سال گذشته رسیده است.

خودروهایی که در صورت بسته شدن کارخانه‌ها به دلیل کمبود قطعات تحت تاثیر قرار می‌گیرند عبارتند است: وانت بارهای شورلت سیلورادو و جی ام سی سیرا، شورلت تاهو، شورلت سابربن، جی ام سی یوکون و کادیلاک اسکالاده.

اگر چه تاکنون بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا راهکارهای بهداشتی متنوعی را برای آغاز تولید در نظر گرفته‌اند، اما همچنان حساسیت‌های عمده‌ای در زمینه تبعات احتمالی شروع مجدد فعالیت خطوط تولید صنعت خودرو وجود دارد.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =