نصف کارمندان تسلا در آمریکا به مرخصی بدون حقوق رفتند

تسنیم به سی‌ان‌بی‌سی نوشت: رسانه های آمریکا اعلام کردند که شرکت خودروسازی تسلا درپی شیوع کرونا و رکود اقتصادی ناشی از آن، مجبور به تعدیل نیروی موقت نیمی از کارمندان بخش های فروش و تحویل خود در این کشور شده است.

مدیران شرکت تسلا روز گذشته (جمعه) به گروهی از کارمندان خود اعلام کردند که نیمی از کارمندان فروش و تحویل در چندین ایالت این کشور مشمول طرح مرخصی اجباری خواهند بود.

بنا بر این گزارش، این اظهارات را کارکنان این شرکت که خواستند نامشان فاش نشود بیان کردند، سخنگوی تسلا نیز به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

طبق گفته این کارکنان، این مرخصی اجباری بدون حقوق برای کارگران بخش فروش و تحویل تسلا بر اساس رتبه و مدت قرار داد بوده است نه براساس کارآیی آنها.

آنها همچنین گفتند کسانی که سطح شغلی پایین دارند یا سهمیه فروش کمتری در هر سه ماه دارند، همه آنها به طور موقت بیکار شده اند. کارمندان ارشدی که در بخش های فروش و تحویل کار می کردند و کمتر از دو سال در این شرکت بوده اند نیز مشمول این طرح تعدیل نیروی موقت شده اند.

یکی از کارمندان مشمول این طرح اظهار داشت که آنها نگران هستند که اخراج های دائمی درپی تعدیل نیروی موقت رخ دهد چرا که تسلا در اوایل سال 2019 تلاش برای کاهش هزینه ها و تعطیلی فروشگاه های خود را آغاز کرده بود.

با این حال این کارمندان امیدوارند که پس از این که این بیماری همه گیر کنترل شد، بتوانند به کار خود در تسلا بازگردند.

شرکت خودروسازی تسلا در ایمیلی که روزهای گذشته به کارمندان خود ارسال کرد نوشت که به دلیل شیوع کرونا مجبور است نیروهای غیر ضروری خود را به مرخصی اجباری بدون حقوق بفرستد و دستمزدها را در نیز تا پایان تعطیلی مراکز تولید در آمریکا کاهش دهد.

۲۲۳۲۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =