سفر شخصیت‌های ایران و لبنان به عراق ربطی به واشنگتن ندارد

ایسنا نوشت: سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق تاکید کرد که سفر برخی شخصیت‌های ایرانی و لبنانی به عراق با موافقت دولت این کشور است و هیچ ارتباطی به آمریکا ندارد.

کاظم الفرطوسی، سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق در گفت و گو با پایگاه خبری بغداد الیوم تاکید کرد که سفر برخی شخصیت ها به عراق و دادن مشورت های علمی و سیاسی هیچ ارتباطی به آمریکا ندارد.

وی گفت: اقدام آمریکا در تعیین جایزه برای کسی که اطلاعاتی در رابطه با محمد الکوثرانی بدهد، روشی سنتی و شکست خورده است و ضعف امنیتی و اطلاعاتی واشنگتن را نشان می دهد.

الفرطوسی تاکید کرد: شخصیت‌هایی که در عراق فعالیت دارند چه ایرانی و چه لبنانی با موافقت دولت عراق در این کشور حضور دارند و سفر برخی شخصیت ها به عراق هیچی ربطی به واشنگتن ندارد.

بر اساس این گزارش، محمد الکوثرانی یکی از رهبران حزب الله لبنان است که وزارت خارجه امریکا اخیرا اعلام کرده است که هرکس در رابطه با این فرد اطلاعاتی به ما بدهد ده میلیون دلار جایزه میگیرد.
در بیانیه آمریکا آمده است که الکوثرانی با برخی گروه های مسلح عراقی مورد حمایت ایران که پیش از این سردار سلیمانی آن ها را سازماندهی میکرد، همکاری دارد.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز سفارت آمریکا در یمن اعلام کرد: کسانی که درباره فعالیت سپاه پاسداران ایران در یمن اطلاعاتی بدهند جایزه مالی 15 میلیون دلاری دریافت خواهند کرد.

سفارت واشنگتن اعلام کرد: در راستای اجرای برنامه "جایزه برای تحقق عدالت" به کسانی که اطلاعاتی در رابطه با شبکه های قاچاق وابسته به سپاه پاسداران ایران در یمن بدهند جایزه 15 میلیون دلاری درنظر گرفته شده است.

سفارت آمریکا به جزئیات این برنامه نپرداخته است و طرف های یمنی نیز تاکنون واکنشی به این مساله نداشته‌اند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    1 0
    وقتش رسیده انتقام خون سردار سلیمانی را از آمریکا بگیریم باید بمب های کنار جاده ای و موشک های زیادی به عراقی ها و یمنی ها بدیم