طرح مسکن ملی تهران چه زمانی به اتمام می‌رسد؟

تسنیم نوشت: خلیل محبت‌خواه با یادآوری این‌که در مرحله اول بعد از ابلاغ برنامه اولیه طرح ملی مسکن، برنامه استان تهران تامین زمین برای 73 هزار واحد بود، اظهار کرد: برای 66 هزار متقاضی پذیرش شده مرحله اول، زمین مناسب موجود است.

خلیل محبت خواه با بیان این‌که به دنبال افزایش ظرفیت تولید مسکن از محل ریزش متقاضیان و انصرافی‌ها هستیم، افزود:‌تمام پروژه‌های طرح ملی مسکن استان تهران در قالب فروش اقساطی 5 ساله زمین است. یک بخش از قرادادهای ساخت و ساز اقدام ملی در بحث مشارکت جای می‌گیرد و بخشی هم به صورت واگذاری زمین 99 ساله بوده که در قالب انجام تفاهم با ارگان‌ها برای تامین مسکن کارکنان آن‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و... انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از توضیح سرفصل‌های اصلی طرح اقدام ملی مسکن این است که مخاطب بداند طرح ملی مسکن، اقدام ملی «تولید مسکن» است. یعنی محرک، ابزارهای مختلفی از جمله وام، فروش اقساطی زمین،  اجاره 99 ساله زمین، تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام، قراردادهای مشارکتی روی زمین‌های با ارزش کارشناسی و قیمت بالاست که به تحریک تولید مسکن در کشور و افزایش عرضه کمک می‌کند.

وی یادآور شد: زمین‌های تخصیص داده شده به طرح ملی مسکن در شهرهای دماوند، صفادشت، شریف‌آباد و فیروزکوه، کیلان و پیشوا به بنیاد مسکن تحویل شده که در مراحل طراحی و اخذ پروانه قرار دارد.

اتمام طرح ملی مسکن تهران با تاخیر یکساله/ ساخت واحدها در زمین‌های گران‌قیمت

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران با اشاره به این‌که قرار است 11 هزار واحد توسط بنیاد مسکن و 2 هزار واحد توسط ستاد اجرایی فرمان امام عملیاتی شود، اظهار کرد: برنامه‌ریزی ما برای تحویل واحدهای طرح اقدام ملی مسکن 2 ساله است، گفت: امیدواریم باقیمانده پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن تهران نیز در اوایل سال 99شروع شود و قبل از پایان سال 1400 با کمک سازنده‌ها به متقاضیان تحویل شود.

محبت‌خواه  از کلنگ‌زنی واحدهای طرح ملی مسکن در تهرانسر طی بهار و تابستان امسال خبر داد و گفت: اگر زمین در جای مناسب، یعنی در بافت شهری یا نزدیک به بافت شهری انتخاب شود، به این معنی است که آب و برق و گاز در مجاورت زمین وجود دارد و این گونه نیست که نزدیک‌ترین تاسیسات زیربنایی به پروژه ما 5 کیلیومتر آن طرف‌تر باشد. ما تجربه مسکن مهر را گذرانده‌ایم و این تجربیات قطعا چراغ راه‌مان قلمداد می‌شود.

وی افزود: بدون شک سئوال بسیاری از مردم این است که چطور طرح اقدام ملی در مقایسه با طرح مسکن مهر که 10 ساله به پایان رسید، قرار است طی 2 سال به اتمام برسد. اگرچه طرح استان تهران بزرگ مقیاس است اما این طرح را در شهرستان ها خردتر و کوچک‌تر کرده‌ایم. ضمن اینکه این طرح در زمین‌های داخل بافت شهری یا چسبیده به بافت طرح اجرا می‌شود و نیاز به آوردن زیرساخت‌ها نخواهیم داشت در نتیجه زمان در بحث اجرا قابل مدیریت است.

وی با بیان این‌که از متقاضیان طرح ملی مسکن می‌×واهیم این طرح را جدی بگیرند، اضافه کرد: بخشی از هزینه ساخت مسکن را متقاضیان تعهد می‌کنند. متقاضی باید در نظر داشته باشد این مبالغ را به موقع پرداخت کند. اگر آورده‌های مالی متقاضیان به موقع به پروژه‌ها تزریق نشود، باعث طولانی شدن پروژه می‌شود و خستگی دست اندرکاران و متقاضیان می‌شود.

223227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =