۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
الکاظمی دست به کار شد

ایسنا نوشت: نمایندگان پارلمان عراق احتمال دادند که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر مکلف عراق ساختار کابینه خود را تا قبل از ماه رمضان معرفی کند.

به نوشته روزنامه الصباح چاپ عراق، نمایندگان تاکید کردند که رویارویی با پیامدهای کرونا ویروس و کاهش قیمت نفت و بهبود سطح معیشتی شهروندان و نیز حفظ امنیت کشور و بازگرداندن اقتدار دولت، از مهم‌ترین ماموریت‌های دولت آتی خواهد بود.

در همین راستا، یونادم کنا، رئیس فراکسیون الرافدین در پارلمان عراق گفت: با الکاظمی کمی بعد از مامور شدن او برای تشکیل دولت در روز پنج‌شنبه گذشته، گفت‌وگو و برای او آرزوی موفقیت در ماموریتش را کردم. بیشتر سیاستمداران، حامی الکاظمی طی دوره آتی خواهند بود. الکاظمی برنامه‌های دولتی خود را طی روزهای آتی مطرح خواهد کرد.

وی ادامه داد: منطقی نیست که مسیحیان با سختی برای تضمین حقوق خود تلاش کنند، بلکه باید حقوق ما در هر کابینه‌ای تضمین شود و این یک حق طبیعی است. اشتباه است که برای به دست آوردن یک کرسی در کابینه هر بار مناقشه صورت بگیرد.

کنا تاکید کرد: الکاظمی کابینه خود را تا قبل از ماه رمضان معرفی خواهد کرد. اعضای پارلمان جلسه خود را در سالن بزرگ برگزار خواهند کرد و دور از هم خواهند نشست و به خاطر منفعت ملت و وطن، به دولت رای خواهند داد و نمی‌توان بهانه‌ یا معذوریتی را به دلیل کرونا مطرح کرد.

در همین حال، سناء الموسوی، عضو پارلمان عراق گفت: اوضاع عراق تاب تحمل بحران‌های بیشتری از بحران‌های کنونی را ندارد و گروه‌های سیاسی باید تکلیف خود را در راستای برگزاری انتخابات زودهنگام مشخص کنند.

وی خاطرنشان کرد: الکاظمی باید در مسیر تشکیل دولت خود تلاش کند و طرح ارتقای سطح اوضاع اقتصادی، سیاسی، خدماتی، آموزشی و بهداشتی کشور را کلید بزند. او در آغاز باید شرایط را برای برگزاری انتخابات زودهنگام فراهم کند و از هر توطئه یا دستورکاری که در فعالیت دولت دخالت داشته است، رهایی یابد.

همزمان، جواد حمدان، از نمایندگان ائتلاف سائرون گفت: از اولویت‌ها معرفی کابینه است و همچنین، اولویت‌هایی وجود دارند که نخست وزیر مکلف باید آن را در طرح‌های فوری خود برای تشکیل دولت قرار دهد. الکاظمی باید برنامه‌هایی متفاوت از برنامه‌های دولت‌های پیشین ارائه دهد، ما به تغییر ریشه‌ای در رویکرد برخورد با اوضاع عراق و دوری از برنامه‌های بلندمدتی نیاز داریم که دولت‌های پیشین ارائه دادند و برای مدیریت مرحله کنونی مناسب نبوده‌اند. او باید مانع از فساد در کشور شود و تحقیقات را در خصوص پرونده‌های فساد آغاز کند. چه فایده‌ای است که قوانین تصویب و سپس کنار گذاشته شوند در حالی که عاملان فساد به صورت آزادانه می‌چرخند.

حمدان از فراکسیون‌های سیاسی خواست تا حس مسؤولیت داشته و تمامی قوانین تصویب نشده را تصویب کنند.

از سوی دیگر، عباس علیوی، از نمایندگان پارلمان عراق عنوان کرد: مهم‌ترین ماموریت مصطفی الکاظمی انتخاب دولتش به صورت دقیق است که خواسته‌های مردم عراق را برآورده کند و نیز انتخابات زودهنگام برگزار شود. از ماموریت‌های دولت، همچنین دست‌یابی به خروجی واقعی برای بسیاری از توانمندی‌های جوان موجود و بهره گیری از این توانمندی‌ها در تعیین اشخاص و آغاز سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی به منظور راه اندازی بیشترین تعداد ممکن از نیروی کار است.

علیوی گفت: ماموریت دولت آتی آسان نیست و به دوشادوشی همگان به منظور پشت سرگذاشتن بحران و تحقق خواسته‌های تظاهرکنندگان نیاز دارد. مشکلات بسیار است و شرایط به ثبات سیاسی و تثبیت دولت نیازمند است.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =