۱ نفر
۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
طلا از رکوردشکنی بازماند

ایسنا نوشت: قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پی اقدام سرمایه گذاران برای سودگیری از رشد روز گذشته قیمتها با کاهش روبرو شد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۷۲۰ دلار و ۹۱ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۱.۹ درصد جهش یافته و تا مرز ۱۷۴۶ دلار و ۵۰ سنت پیشروی کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۱.۱ درصد کاهش، به ۱۷۴۹ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، طلا سرگرم تحکیم قیمت در اوج محدوده معاملاتش است اما ابهامات فراوان و اخبار متناقض همچنان از قیمت این فلز ارزشمند پشتیبانی می کند. بازار طلا با سودگیری روبرو شده است و علت صعود طلا به رکورد قیمت اخیر، اقدام بانک مرکزی آمریکا در فراهم کردن بسته کمک دو تریلیون دلاری بوده است.

اقدامات محرک مالی دولتها و بانکهای مرکزی جهان تقاضا برای طلا را تقویت می کند. بعلاوه کاهش نرخهای بهره هم هزینه نگهداری این فلز ارزشمند را کمتر کرده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن می افزاید.

بازارهای سهام آسیایی تحت تاثیر نشانه های نگران کننده رکود که خوش بینی سرمایه گذاران نسبت به آهسته شدن روند شیوع ویروس کرونا را تحت الشعاع قرار داد، نزدیک به بالاترین رکورد یک ماه اخیر متوقف شدند.

عقب نشینی از داراییهای پرریسک پس از انتشار گزارش صندوق بین المللی پول و پیش بینی رشد منفی سه درصدی اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع همه گیری کرونا روی داد که بدترین رکود از زمان رکود بزرگ به شمار می رود.

بر اساس گزارش رویترز، این بیماری تاکنون بیش از ۱.۹ میلیون نفر را مبتلا کرده و جان ۱۲۰ هزار و ۶۷۰ نفر را گرفته و کشورها را ناچار کرده است به اعمال قرنطینه و توقف فعالیت اقتصادی برای جلوگیری از سرایت بیشتر اقدام کنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۲۱۴ دلار و ۶۲ سنت صعود کرد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، به ۷۸۲ دلار و ۳۷ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری یک درصد سقوط کرد و در ۱۵ دلار و ۶۵ سنت ایستاد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1377078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =