رئیس پلیس فتا: افزایش کلاهبرداری از طریق خرید اینترنتی در همدان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: با توجه به افزایش استقبال مردم از خریدهای اینترنتی پس از شیوع ویروس کرونا، آمار پرونده‌های کلاهبرداری از طریق خریدهای آنلاین اینترنتی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ سرهنگ فیروز سرخوش نهاد در گفتگویی با اعلام اینکه کلاهبرداری از طریق فروش اینترنتی کالا افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در این شیوه کلاهبردار بیعانه کالا را دریافت کرده و سپس تلفن همراه خود را از دسترس مشتری خارج می کند.

 به تازگی پرونده ای در این ارتباط تشکیل شد که شهروندی با مراجعه به پلیس فتا مدعی بود، برای خرید لباسشویی به سایت دیوار مراجعه و پس از دیدن تصویر لباسشویی با صاحب آن تماس گرفته است.

صاحب کالا از خریدار درخواست سه میلیون تومان بیعانه کرده که مالباخته این میزان پول را به حساب فرد واریز می کند اما پس از گذشت چند روز خبری از تحویل لباسشویی نمی شود.

به دنبال تماس مجدد خریدار با فروشنده لباسشویی، مالباخته متوجه می شود که شماره این فرد از دسترس خارج شده بنابراین برای پیگیری موضوع با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه می کند.

به دنبال پیگیری فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، فرد کلاهبردار که جوان ۲۷ ساله است شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی متهم در یک عملیات پلیسی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

متهم انگیره خود از این کار را کسب منافع مالی با بهره گیری از ساده لوحی افراد عنوان و در بازجویی اولیه به هفت میلیون تومان کلاهبرداری از چهار نفر با این شیوه اعتراف کرد با این وجود تحقیقات پلیس همچنان ادامه دارد.

در صورت خرید کالا و خدمات از طریق سایت‌های حراج آنلاین، دیوار و شیپور و دیگر سایت ها، مسوولیت هر گونه سهل انگاری و کلاهبرداری در خرید و فروش بر عهده خریدار و مشتری است.

پیش از واریز هر مبلغی به حساب فروشنده کالا و خدمات باید اصالت کالا توسط خریدار روئیت و تایید شود یعنی فرایند خرید کالا در بستر حقیقی باشد.

رییس پلیس فتا استان همدان از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس اعلام نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1377160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =