پست لارو تولیدی سیستان و بلوچستان به سایر مناطق میگو پرور کشور ارسال شد

ایرنانوشت ؛ مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: با آغاز فصل پرورش میگو پست لارو تولیدی این استان به سایر مناطق میگو پرور کشور ارسال شد.

کتر مهدی حسینی اظهار داشت: روز گذشته با ارسال ۲ میلیون قطعه پست لارو از مبدا شهرستان کنارک، نخستین محموله پست لارو تولیدی سیستان و بلوچستان به سایر مناطق میگو پرور کشور ارسال شد.

وی گفت: با توجه به اهمیت پایش و مراقبت در مرحله لاروی برای تولید میگوی با کیفیت و دسترسی به بهره اقتصادی بالا نیاز به دقت و مراقبت بالا در این مرحله است که بر این اساس کارشناسان اداره دامپزشکی کنارک از ابتدای فرآیند مولدسازی مراکز تکثیر را به دقت تحت نظر داشته و بررسی ها و اقدامات لازم در این زمینه را مطابق برنامه ملی راهبردی کنترل بیماری لکه سفید میگو انجام داده‌اند.

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا تاکنون ۲۶ بازدید و ۱۰۰ نمونه از مراحل فرآیند تولید، مانند پیش مولد، مولد پست لارو، غذای پست لارو و مولد انجام و اخذ شده که این روند تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: تست های لازم بر روی نمونه‌های اخذ شده در آزمایشگاه اداره دامپزشکی چابهار (سطح یک کشوری) و آزمایشگاه اداره کل بوشهر (آزمایشگاه مرجع کشوری) انجام شده است که خوشبختانه نمونه های اخذ شده از نظر بیماری مهلک لکه سفید میگو منفی بوده‌اند.

حسینی گفت: امیدواریم با همت تولیدکنندگان و رعایت موازین بهداشتی ارائه شده از سوی سازمان دامپزشکی کشور در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده است شاهد افزایش و رونق تولید در صنعت میگو باشیم.

وی افزود: پرورش میگو جزو صنایع اشتغال زا بوده و نقش به سزایی در ارزآوری و کمک به استقلال اقتصادی کشور از منابع نفتی دارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1377278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =