برخورد با توسعه باغات و حفر چاه‌های غیرمجاز در مراغه

ایرنا نوشت: معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه با تاکید بر لزوم صیانت از منابع ملی و کشاورزی گفت: برخورد با تغییر کاربری و تعرض به اراضی ملی و حریم رودخانه ها از جمله توسعه باغات و حفر چاه‌های غیرمجاز در این شهرستان تشدید می شود.

حمید شکری روز پنجشنبه در نشست منابع طبیعی و اراضی ملی این شهرستان افزود: با توجه به ضرورت حفاظت از اراضی ملی، هرگونه برداشت های غیرمجاز از آب های سطحی و زیرزمینی، حفر چاه های غیرمجاز و نیز تعرض به حریم رودخانه ها توسط دستگاه متولی شناسایی و برخورد می شود.
وی ادامه داد: همچنین تغییر کاربری اراضی ملی و کشاورزی که زمینه ساز آسیب به منابع و محیط زیست و زمین های زراعی است، تخلف بوده و با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد قانونی و قضائی خواهد شد.
شکری اضافه کرد: جهاد کشاورزی، امور منابع آب و نیز منابع طبیعی و ابخیزداری موظف به شناسایی موارد و تخلفات در این زمینه برای برخورد قانونی هستند.
وی افزود: در سال های اخیر متاسفانه برخی افراد سودجو اقدام به تخریب اراضی ملی و استفاده غیرمجاز از آب های زیرزمینی کرده اند که این امر آسیب های بسیاری در درازمدت بر اراضی کشاورزی و ملی خواهد داشت.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه گفت: در راستای نظارت بر اراضی ملی، اکیپ های مشترک به صورت مستمر از این اراضی بازدید و در صورت مشاهده تخلفات، با آنها به صورت قانونی و با حکم قضائی برخورد می شود.
ناصر شکری افزود: در این راستا، از ابتدای سال تاکنون، ۲ مورد تخلف در زمینه تخریب اراضی ملی و حریم رودخانه های شناسایی و در محرحله تکمیل پرونده و برخورد قانونی هستند.
رییس امور آب مراغه نیز گفت: در ماه های اخیر در روستاهای بالادست نهر علویان برخی سو استفاده و ترغییر کاربری های کشاورزی انجام شده که در این زمینه برای هشت مورد از آنها اخطاریه صادر شده است.
عبدالله فرمانی افزود: برخورد قاطع با متخلفان در این زمینه نیازمند همکاری و صدور احکام قضائی بوده و در این زمینه حرکت های مناسب نیز در حال انجام است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1377619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =