فراخوان مقاله فلسفه و بحران کرونا برای مجله پژوهش های فلسفی

مجله پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز برای موضوع فلسفه و بحران کرونا فراخوان داده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، مجله علمی پژوهش‌های فلسفی گروه فلسفه دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز قصد دارد در قالب فراخوان مساله کرونا و بحران عظیم آن را از جنبه مختلف در زندگی بشر امروز مورد تحلیل و ارزیابی فلسفی قرار دهد.

موضوعاتی که این بحران به آن دامن زده چنان عظیم است که تنها با یک نگرش و تحلیل فلسفی می‌توان به عمق آن آگاه شد. بیماری COVID 19 کرونا به معنای واقعی کلمه تمامی ابعاد زندگی بشر امروز را به چالش کشیده است و بحرانی جهانی در تمامی زمینه‌های (اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، …) به وجود آورده است. اما حیات و زندگی انسان اصلی ترین هدف این ویروس است، لذا علوم انسانی و در رأس این علوم، فلسفه با نگاه جهانشمول و عمیق خود می‌تواند عمق این بحران را تحلیل و ارزیابی نماید.

محورهای این فراخوان عبارتند از:

فلسفه و مساله روز کرونا

آیا کرونا و بحران آن آزمونی نظری برای علوم انسانی است؟

معنای زندگی در سایه کرونا

مرگ اندیشی در سایه کرونا

ارتباط با دیگری

کرونا و اخلاق

کرونا و مفهوم پیشرفت بشر

کرونا به مثابه شر

امید شخصی و امید اجتماعی و کرونا

دین و مسأله کرونا

مفهوم عدالت و کرونا

نگاه اگزیستانسیالیستی به کرونا

چالش فلسفه سنتی با کرونا

و موضوعات مرتبط دیگر...

برای این فراخوان محورهایی تعیین شده که لزوماً محدود به این موارد نیست و فیلسوفان و محققان حوزه فلسفه می‌توانند تحلیل‌های خود را در قالب مقاله حداقل ۵۰۰۰ کلمه از طریق سایت اصلی ژورنال به آدرس ارسال نمایند و بعد از دریافت مقالات، بلافاصله در فرایند داوری قرار می‌گیرند و مقالات پذیرفته شده در تیرماه ۱۳۹۹ در شماره ۳۱ منتشر خواهند شد.

ایمیل مجله:
philosophy@tabrizu.ac.ir

مجله پژوهش‌های فلسفی دانشگاه تبریز به عنوان مجله برتر علوم انسانی در جشنواره بین المللی فارابی انتخاب شده است و به سه زبان فارسی انگلیسی و فرانسه منتشر می‌شود و همچنین در پایگاه‌های بین المللی نمایه شده است. سردبیر مجله محمد اصغری دانشیار گروه فلسفه دانشگاه تبریز است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1377634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =