۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
آرامگاه سعدی در یادروز او تعطیل است

ایرنا نوشت : مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا،آرامگاه سعدی شیرازی در روز بزرگداشت این شاعر بلند آوازه،پذیرای بازدیدکنندگان نخواهد بود و تعطیل است.

مصیب امیری گفت: امسال به دلیل گسترش بیماری کرونا و برای جلوگیری از انتشار این ویروس همزمان با اول اردیبهشت ماه که یادروز سعدی تعیین شده، برنامه‌هایی تدارک دیده شده که به صورت مجازی به سمع و نظر دوستداران شیخ اجل خواهد رسید.

وی ادامه داد: همزمان با یکم اردیبهشت ۹۹ برنامه‌هایی از جمله همنوازی و موسیقی ، شعر،غزل و حکایت خوانی، سخنرانی و ... به صورت زنده از شبکه‌های مجازی مرکز سعدی‌شناسی و اداره‌کل میراث فرهنگی فارس و صداو سیمای این استان پخش خواهد شد.

مدیر مرکز سعدی‌شناسی نیز پیش‌تر گفته بود: امسال  همزمان با اول اردیبهشت ماه و یاد روز سعدی ، چون ۲۲ سال گذشته،بر خوان سعدی می‌نشینیم؛ اگرچه به دلیل شرایط کنونی و شیوع کرونا ، به‌صورت مجازی و بی‌حضور فیزیکی سعدی‌پژوهان و سعدی‌دوستان این رویداد را رقم خواهیم زد. 

کوروش کمالی سروستانی افزود: این برنامه‌ها از ۳۱ فروردین ماه با اجرای زنده گروه موسیقی همنوازان ایران، سخنرانی و شعرخوانی از ساعت ۲۰:۳۰ در آرامگاه سعدی آغاز خواهد شد و به مدت هفت روز، با سعدی خواهیم بود و هفت حکایت، هفت غزل، هفت کتاب، هفت سخنرانی ، هفت قطعه موسیقی و هفت اثر خوشنویسی از اینستاگرام مرکز سعدی‌شناسی(@sadishenasi) و دیگر نهادهای فرهنگی، پخش خواهد شد.

اول اردیبهشت ماه هر سال بنا بر تاریخ نگارش گلستان باعنوان روز سعدی نامگذاری شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =