مک‌درمورت: ضربه طارمی به پرتغال فرصتی برای تعویض تاریخ بود

فارس نوشت: مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به دیدار ایران و پرتغال در جام جهانی روسیه گفت: وقتی بازی تمام شد رونالدو از کنار من رد شد و از عملکرد خود و تیمش راضی نبود.

میک مک‌درمورت دستیار کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با رسانه انگلیسی «belfastlive» در خصوص مسائل مختلف و از جمله اولین دیدارش با کریستیانو رونالدو بعد از بازی پرتغال و ایران و همچنین از همکاری خود با کی‌روش صحبت کرد.

این مربی در ابتدا با اشاره به برتری ایران مقابل مراکش و شکست مقابل اسپانیا با دیدن تصاویر دیدار ایران و پرتغال به نکاتی از آن بازی‌ها اشاره کرد.

مک‌درمورت که برای اولین بار به عنوان سرمربی یک تیم ایرلندی با نام باشگاه گلن‌توران فعالیت می‌کند در خصوص جام جهانی گذشته و دیدار ایران و پرتغال گفت:بازی مقابل پرتغال همه چیز داشت، گل، VAR، یک پنالتی که مهار شد و یک شانس برای پیروزی در آخرین دقیقه مسابقه.

وی افزود: پرتغال برای صعود می‌جنگید و ما نیز همینطور. ما با یک پنالتی دیرهنگام بازی را مساوی کردیم و ممکن بود حتی در بازی مرگ و زندگی پیروز شویم، اما اینطور نشد.
مک‌درمورت با اشاره به صحنه آخر بازی می‌گوید: فرصت طلایی مهدی طارمی مهاجم ایران را در وقت اضافه ببینید، اما ضربه او با فاصله حدود هفت متر از کنار دروازه به بیرون رفت.

او در ادامه آهی کشید و عنوان کرد: آن ضربه فرصتی برای از بین بردن و عوض کردن تاریخ گذشته بود. وقتی بازی تمام شد رونالدو از کنار من رد شد، ولی از عملکرد خود و تیمش خیلی راضی نبود، اما به هر حال ما حذف شده بودیم.

مک‌درموت تاکید کرد: وقتی ایران با پرتغال، اسپانیا و مراکش که ۵ ماه قبل در جام ملت‌های آفریقا آن نتایج را گرفته بود همگروه شد در واقع نمی‌توانستم نفس بکشم و در حال خفه شدن بودم. مردم ایران همه در مورد گروه مرگ صحبت می‌کردند و از این بدتر نمی‌شد.

وی گفت: ما می‌دانستیم که برای مدت طولانی در روسیه نیستیم، اما کارلوس کی‌روش به ما اطمینان داد که در هر نبرد راه‌هایی برای پیروزی وجود دارد و واقعا حرف او او درست بود. یک پیروزی به یادماندنی مقابل مراکش، یک بازی خوب، اما در برخی وقت‌ها احساسی مقابل اسپانیا و یک تساوی مقابل پرتغال کسب کردیم و فقط یک گل با صعود به دور بعد فاصله داشتیم.

دستیار پیشین کی‌روش در تیم ملی با اشاره به بازی با اسپانیا گفت: ما می‌دانستیم بازی با اسپانیا یک فرصت خوب است تا توانایی تیم را نشان دهیم، در فوتبال می‌توانید توپ یا فضا را کنترل کنید. ما می‌دانستیم که کنترل توپ و بازی مقابل اسپانیا سخت است، بنابراین باید فضا را کنترل را می‌کردیم. در آن دیدار ما شانس‌هایی داشتیم، اما با تک گل دیه گو کاستا شکست خوردیم.

وی گفت: این باخت نا امید کننده بود، اما اینکه بازیکنان ما در برابر ستاره‌های بارسلونا و رئال مادرید به آن شکل بازی کردند برایمان ارزش زیادی داشت. ما بازی را از دست دادیم، اما قلب‌های زیادی به دست آوردیم.

مک‌درمورت ادامه داد: شکست در بازی با اسپانیا باعث شد تا ایران برای صعود از مرحله گروهی برای اولین بار در تاریخ خود، به پیروزی در بازی آخر برابر پرتغال نیاز داشته باشد. در ایران ۸۰ میلیون نفر ما را دعا کردند که نتیجه بگیریم و این فرصتی بود برای ساختن تاریخ، ما فکر می‌کردیم می‌توانیم نتیجه مورد نیاز را در آن بازی بگیریم، اما این اتفاق نیفتاد.

256 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =