۱ نفر
۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
توزیع ماسک بدون فرایند استریلاسیون ممنوع!

معاون غذا و داروی استان آذربایجان‌غربی گفت: تولید و توزیع ماسک بدون طی فرآینده استریلاسیون ممنوع است .

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جلال غفارزاده معاون غذا و داروی استان  به تجربه موفق استان در زمینه تولید محلولهای الکلی ضد عفونی کننده در ۲۰ روز اولیه پس از شیوع ویروس کرونا در استان اشاره کرد و گفت: با همت جمعی، برنامه‌ریزی مناسب و زیر ساخت های مناسب در استان، جز اولین استان‌هایی بودیم که در زمینه تولید محلول الکلی ضد عفونی کننده دست به خودکفایی رسیدیم.

وی گفت: خوشبختانه به دلیل وجود زیر ساخت مناسب کارخانه تولید دستکش و مدیریت مناسب تامین و توزیع آن در استان، دستکش به وفور تامین و در بین مراکز درمانی، سازمان های اولویت دار، داروخانه‌ها جهت استفاده عموم مردم توزیع گردید.

غفارزاده در ادامه به وضعیت نامطلوب ماسک در استان اشاره کرد و افزود: به دلیل عدم وجود زیر ساخت در استان و متناسب نبودن عرضه و تقاضا، با تقاضای چندین برابری مواجه هستیم.

وی در ادامه به اهمیت کیفیت ماسک در ایمنی از بیماری اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اولین محل مواجه ی بیماری در بدن از راه دهان، گلو و سپس انتشار در سایر بخش‌های دستگاه گوارش می باشد. لذا اهمیت استفاده از ماسک با کیفیت از اهمیت ویژه برخوردار است و مدیریت تجهیزات پزشکی معاونت غذا و داروی استان طبق دستورالعمل های بهداشتی ارسالی از سوی سازمان غذا و دارو وضعیت کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی ماسک که اعلام آمادگی نموده بودند با حساسیت کامل بررسی و واحدهایی که شرایط کارگاهی مناسب، مواد اولیه مناسب، تجهیزات مناسب، نیروی انسانی  کارآمد و سالم و... برخوردار بودند مجوزهای لازم صادر گردید.که تاکنون ۱۰ کارگاه تولیدی وارد مدار تولید شدند.

معاون غذا و داروی استان آذربایجان غربی بر امکان انتقال بیماری از طریق تماس دست با ماسک های تولید خانگی و بدون استریل اشاره کرد و افزود: ماسک های تولیدی در استان بدون طی مراحل استریلاسیون در بازار اجازه توزیع ندارند و فروش هر گونه ماسک بدون مجوز در داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد و با کارگاه های زیر پله ای، بدون مجوز تولید ماسک در استان به جد برخورد می شود.

غفارزاده از راه اندازی گرمخانه استریل ماسک در مرکز استان خبر داد و گفت: به منظور اطمینان از طی فرآیند مناسب استریلاسیون، تولیدات کلیه واحدهای تولیدی به گرمخانه معاونت غذا و دارو انتقال خواهد یافت و پس از طی فرایند استریل آسیون به بازار عرضه خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =