پیشرفت فیزیکی تالار مرکزی ارومیه به ۹۶ درصد رسید

ایرنا نوشت ؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: عملیات احداث تالار و مجتمع فرهنگی مرکزی ارومیه با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین از آذربایجان غربی؛ آیدین رحمانی اظهار داشت: این تالار به مساحت ۱۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع از ۱۲ سال قبل در حال احداث است.

وی ادامه داد: برای ساخت این مجموعه فرهنگی تاگنون ۴۴۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای اتمام آن نیز حدود ۲۸۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه آماده‌سازی هرچه سریعتر این طرح جزو اولویت‌های ماست، اظهار داشت: تلاش داریم این طرح طی سال جاری آماده بهره‌برداری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز گفت: به خاطر شیوع ویروس کرونا عملیات اجرایی این طرح کمی به تعویق افتاد و در حال حاضر این روند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال اجراست.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری با اشاره به ظرفیت بخش‌های مختلف این تالار افزود: یک‌هزار و ۱۲۰ نفر ظرفیت سالن تئاتر، ۵۰۰ نفر ظرفیت سالن  موسیقی و ۳۰۰ نفر ظرفیت سالن روباز این مجموعه است.

تالار مرکزی ارومیه جزو هشت تالار بزرگ کشور محسوب می‌شود و در ۱۲ هزار مترمربع زمین و با ۱۸ هزار مترمربع زیربنا در سال ۱۳۸۶ کلنگ‌زنی شده است.

این تالار دارای ۲ سالن برای نمایش و موسیقی، بخش پلاتو و سالن بلک باکس، نگارخانه، پارکینگ و بخش‌های مختلف است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =