پاساژها و بازارهای مسقف تا ساعت چند می‌توانند فعالیت کنند؟

ایسنا نوشت: معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ تاکید کرد که تا اطلاع ثانوی ساعات فعالیت واحدهای صنفی واقع در پاساژها و بازارهای مسقف تا ساعت ۱۸ است.

سرهنگ نادر مرادی با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در پایتخت گفت:‌ خوشبختانه از زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی صنوف همکاری خیلی خوبی با پلیس داشته و به توصیه‌ها و هشدارها عمل کردند به طوری که از ابتدای اجرای این طرح بیش از ۹۵ درصد صنوف هیچ مشکلی نداشتند، اما حدود پنج درصد از صنوف غیرضروری که فعال بودند شناسایی شدند که مسئولان آنها نیز پس از تذکر پلیس مجددا با پلیس همراهی کرده و اقدام به تعطیلی واحد خود یا رعایت موارد ضروری کرده‌اند.

وی افزود:‌ اما حدود ۲ درصد از این پنج درصد یا در برابر مصوبه مقاومت داشتند یا از آن ابراز بی‌اطلاعی کرده و نسبت به تذکرها بی‌توجه بودند که این واحدها با دستور مقام قضایی پلمپ شدند.

مرادی با بیان اینکه در فاز نخست اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از ۵۰ هزار واحد صنوفی از اصناف مختلف توسط تیم‌های بازرسی پلیس مورد بازدید قرار گرفته‌اند، گفت: در این رابطه به ۲۰ هزار واحد صنفی تذکر داده شده است و از این میان همانطور که گفتم تنها دو درصد از اصناف پلمب شده‌اند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت  با اشاره به فعالیت تیم‌های گشتی و نظارتی پلیس در سطح پایتخت گفت:‌ این تیم‌ها به همراه بازرسان صنوف و ... فعال هستند و در راستای نظارت بر عملکرد صنوف اقدام خواهند کرد.

مرادی با اشاره به بازگشایی پاساژها و بازارهای مسقف از اول اردیبهشت ماه گفت:‌ ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تصویب کرد که از امروز پاساژها و بازارهای مسقف نیز فعالیت خود را آغاز کنند در همین راستا نیز لازم است این مشاغل در سامانه وزارت بهداشت ثبت‌نام کرده و کد مربوطه را در پشت در ورودی واحد صنفی خود نصب کنند. 

وی اضافه کرد:‌ همچنین باید توجه داشت که فعالیت واحدهای پرریسک مانند رستوران، قلیانسرا، آرایشگاه زنانه و مردانه، گیم‌نت، باشگاه ورزشی، تالار پذیرایی، سالن همایش، سینما و ... همچنان ممنوع است و حتی اگر داخل پاساژ هم باشند، این واحدها اجازه فعالیت ندارند.

به گفته معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت، ساعت فعالیت پاساژها و بازارهای مسقف تا ساعت ۱۸ خواهد بود و متصدیان واحدهای صنفی این مراکز می بایست پس از این ساعت واحد صنفی خود را  تعطیل کنند.

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1379183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =