رونمایی از دو کاندیدای احتمالی اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ /صوفی: مردم دیگر به کاندیدای اجاره‌ای رأی نمی‌دهند

وزیر دولت اصلاحات می گوید: مردم دیگر با کاندیداهای دست دوم، اجاره ای و ... پای صندوق رأی نمی آیند بنابراین در انتخابات ۱۴۰۰ اگر کاندیدای اصلی ما وارد صحنه شود شاید مردم تصمیم بگیرند که پای صندوق بیایند.

علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، در بخشی از گفتگوی خود با خبرآنلاین درباره وضعیت اصلاح طلبان تا انتخابات ۱۴۰۰، گفت: نمی دانم که تا ۱۴۰۰ چه خواهد شد و مردم چه رویکردی از خودشان نشان می دهند.ما الان نمی توانیم مبنا را بر چیزی که درسال ۹۸ اتفاق افتاده بگذاریم. اصلا در سال ۹۸ اتفاقی که افتاد این نبود که اصلاح طلبان به میدان آمده و رای نیاورده باشند.

>>>>در همین رابطه بیشتر بخوانید؛

صوفی: در ۱۴۰۰ اگر کاندیدای اصلاح‌طلب داشتیم، شرکت می‌کنیم

صوفی ادامه داد:  آنهایی که به میدان آمده بودند از سوی جریان اصلاح طلب معرفی نشده بودند بلکه از سوی احزاب اصلاح طلب معرفی شده بودند. در واقع اصلاح طلبان اصلا وارد بازی نشدند. اینکه چند حزب اصلاح طلب در انتخابات برای خود کاندیدا معرفی کردند به جریان اصلاح طلب ربط ندارد. باید این دو را از هم تفکیک کرد.

وی با بیان اینکه امکان بازسازی اعتماد بدنه رای جریان اصلاحات تا انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، گفت:  اولا پیش بینی ما این است که اگر اجازه دهند کاندیدای مورد نظرمان را وارد صحنه کنیم اوضاع تغییر خواهد کرد. اما مردم دیگر با کاندیداهای دست دوم، اجاره ای و ... پای صندوق نمی آیند. ممکن است کاندیدای اصلی ما وارد صحنه شود مردم تصمیم بگیرند که پای صندوق بیایند. ثانیا اوضاع کرونایی که الان به وجود آمده اصلا معادلات را به هم زده  و مشخص نیست که این شرایط تا کی ادامه داشته باشد. اگر این شرایط ادامه پیدا کند معلوم نیست چه خواهد شد. بنابراین الان اساسا نمی شود با این شرایط ناپایداری که ایران و جهان دارد درباره ۱۴۰۰ نظر داد.

این عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان درباره کاندیداهای احتمالی این جریان نیز گفت:  ممکن است که راجع به بعضی مصادیق گمانه زنی ها و قضاوت هایی درباره افرادی مثل آقای جهانگیری که در سال ۹۶ کاندیدا بود یا آقای عارف کاندیدای سال ۹۲ بشود. اما نظر  من این است که الان نمی شود اوضاع را به گونه ای ارزیابی کرد که ما را به اهدافی که در ۱۴۰۰ داریم برساند. 

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1379692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 0
    جهانگیری و عارف رای ندارند. فقط مطهری یا خاتمی اگه اجازه نامزد شدن بهشون داده بشه میتونند رای بیارن.
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    7 1
    اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمومه ماجرا
  • RO ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 1
    سال 1400 سال محاکمه تک تک اصلاح طلبانه،موندم با چ رویی حرف از کاندید میزنید
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 5
    عارف کاندیدای اصلی شماست؟؟ خخخخخخخخخخ. نکشی ما رو!! حتما شرکت میکنیم مخصوصا اگر عارف بیاد...!!!