۴ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
چگونه در بورس موفق شویم؟

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که تصمیم گرفتید در سال ۹۹ وارد بازار بورس شوید و در این بازار سرمایه گذاری کنید پس به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

همان طور که می دانید این روزها اخبار بازار بورس در اکثر محافل داغ است و روزانه اخبار زیادی در تمامی کانال های خبری در این زمینه مشاهده می شود. بسیاری از افراد در گذشته در این بازار سرمایه ورود کرده و طی این دو سال گذشته سود نسبتا خوبی در این بازار کسب نموده اند.

از این رو سایر اقوام و دوستان خود را نیز برای حضور و سرمایه گذاری در بازار بورس ترغیب نموده و به دنبال اشتراک این بازار پرسود با دیگران هستند. گاها برخی افراد اقدام به ثبت شرکت سبدگردان خانوادگی نموده و سود مناسبی نیز به دست آورده اند. در صورتی که می خواهید درباره شرکت های سبدگردان و یا مشاور سرمایه گذاری بیشتر بدانید می توانید به « ثبت شرکت سبد گردان » مراجعه نمایید.

دلیل افزایش شاخص بورس :

در این مطلب می خواهیم به طور خلاصه دلیل این روند افزایشی بازار بورس را به زبان ساده مطرح کنیم. از یک طرف کارشناسان معتقدند که افزایش قیمت دلار و تورم منجر به افزایش قیمت سهام شرکت ها و کارخانه ها گردیده است. و اگر این روند افزایشی قیمت دلار ، ادامه دار باشد بازار بورس هم با افزایش همراه است.

همچنین  از طرف دیگر ، دولت نیز قصد دارد تا نقدینگی موجود را به سمت بازار بورس هدایت کند. زیرا علاوه بر تبلیغات گسترده در اخبار با تصمیم ناگهانی کاهش سود بانکی نیز نشان داد که هدف دولت چیزی غیر از رونق بازار بورس و سرازیر شدن نقدینگی به سمت این بازار نیست. علاوه بر این در چند روز گذشته آقای روحانی در یکی از نشست های هیئت دولت اعلام کردند که خبرهای خوبی برای سرمایه گذاران بازار بورس در راه است.

از طرف دیگر بازار مسکن و بازار طلا پس از افزایش بسیار در سال های گذشته با کاهش قدرت خرید مردم مواجه گردیده اند. به همیت دلیل نقدشوندگی در بازار مسکن و طلا بسیار پایین آمده است. همچنین خرید و فروش مسکن و طلا نیاز به فعالیت های حضوری در بازار داشته و با توجه به شیوع ویروس کرونا کمتر کسی حاضر است برای سرمایه گذاری سلامتی خود را با حضور در بازار طلا و بنگاه های معاملات مسکن به خطر بیندازد. لذا به نظر می رسد با توجه به شرایط کنونی بهترین بازار برای سرمایه گذاری ، بازار بورس باشد.

شاید بد نباشد که به اطلاع علاقه مندان سرمایه گذاری در بازار طلا برسانیم که در چند سال اخیر خرید و فروش طلا در بازار بورس میسر شده است. به این ترتیب شما می توانید با سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری طلا اقدام به خرید و فروش طلا و سکه در فضای آنلاین نمایید.

حال که مطمئن شدید که وارد بازار درستی شده اید بایستی اطلاعاتی درباره نحوه انتخاب سهام شرکت های پرسود کسب نمایید. برای این کار می توانید به مقالات آموزشی بورس که در سایت های کارگزاری موجود است مراجعه نموده و با دقت آنها را بخوانید.

شرایط یک شرکت برای حضور در بازار بورس:

ممکن است شما که خواننده این مطلب هستید خود صاحب یک شرکت بوده که بخواهید وارد بازار بورس شوید. لذا باید بدانید که یک شرکت پس از ثبت شرکت در مراجع قانونی و فعالیت به مدت حداقل دو سال می تواند برای ورود به بازار بورس آماده شود. اگرچه برای ثبت شرکت خود در بورس بایستی شرایط دیگری از جمله حداقل سرمایه و سودده بودن و سهامی عام بودن و ... را دارا باشید.

البته لازم به ذکر است که یک شرکت سهامی خاص هم می تواند وارد بازار بورس شود اما قبل از آن باید تبدیل به شرکت سهامی عام گردد. در صورتی که شما خود یصاحب شرکت سهامی خاص هستید و قصد ورود به بازار بورس را دارید ، می توانید برای تبدیل به شرکت سهامی عام با شماره ۰۲۱۴۵۵۱۸ تماس نموده و درخواست خود را ثبت کنید.

شناسایی سهام ارزشمند و پرسود :

اما سوال اینجاست که چگونه پرسودترین شرکت ها را در بازار بورس شناسایی کنیم؟ چرا که هدف اصلی سرمایه گذاران از ورود به دنیای بورس، کسب سود و افزایش درآمد است. به همین دلیل از مسائل مهمی که همواره ذهن سرمایه گذاران را به خود مشغول کرده این است که چه سهامی را برای سرمایه گذاری انتخاب نمایند؟

باید توجه داشت که هیچ سیستم خطاناپذیر و صددرصدی در انتخاب سهام ارزشمند و پرسود وجود ندارد. در واقع تنها راه مطمئن برای موفقیت در بازارهای مالی افزایش دانش بورسی به همراه مهارت مالی و کسب تجربه در این زمینه است.

قیمت سهام تابعی از عرضه و تقاضاست. وقتی تقاضا برای یک سهم زیاد باشد به گونه ای که بتواند بر عرضه (فروشندگان) غلبه کند، قیمت سهم رشد می نماید و برعکس. زمانی که قدرت فروشندگان بیشتر و عرضه بیشتر از تقاضا شود، قیمت سهم دچار افت می گردد. بنابراین اگر بتوان میزان عرضه و تقاضا در بازار را دانست و آن را تا حدودی پیش بینی نمود، شانس موفقیت و یافتن بهترین سهام برای خرید افزایش می یابد.

یکی از نکاتی که باید برای انتخاب شرکت پرسود در بازار بورس در نظر بگیرید مطالعه کردن گزارشات و اطلاعات مالی است که شرکت ها پس از ثبت شرکت در بازار بورس ارائه می دهند. افشای اطلاعات مالی مانند صورت مالی ۶ ماهه یا سالانه و گزارش هیئت مدیره به مجمع عمومی و ... در سامانه کدال به آدرس codal.ir منتشر می شوند.

به این ترتیب فعالیت در بازار بورس یک کار تمام وقت و حرفه ای است. اگرچه در بین افراد تازه وارد به دنیای بورس کسانی دیده می شوند که فقط اقدام به خرید عرضه اولیه نموده و فعالیت دیگری ندارند. اما کسانی که می خواهند به طور حرفه ای درآمد دائمی از بورس کسب کنند نیاز به داشتن دانش و آگاهی کافی نسبت به این بازار سرمایه دارند.

همانطور که گفتیم فعالیت در بازار بورس نیازمند وقت و انرژی زیادی است که ممکن است خیلی از افراد نتوانند از پس آن برآیند. لذا به این دسته از افراد پیشنهاد می شود که به کارگزاری ها و یا شرکت های سبدگردان معتبر مراجعه نموده و در صندوق های سرمایه گذاری سرمایه گذاری کنند. به این ترتیب شما کار را به کاردان سپرده و فقط کافی است که نظاره گر افزایش سرمایه خود باشید.

موسسه حقوقی بازرگان با وکلای مجرب و کارآزموده آماده خدمت رسانی در امور ثبت شرکت ، ثبت برند و ثبت تغییرات شرکت ما هستند. همچنین اگر نیاز به دریافت مجوز ثبت شرکت سبدگردان و یا مشاور سرمایه گذاری دارید نیز می توانید از وکلای ما بهره مند شوید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1380831

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =