تولید کشاورزی گلستان با لایروبی آب‌بندان‌ها ۳۰ هزار تن بیشتر می‌شود

ایرنا نوشت ؛ معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که اجرای طرح لایروبی و مرمت آب‌بندان‌های کشاورزی، موجب افزایش تولید سالانه ۳۰ هزار تن انواع محصول در این استان می‌شود.

آمنه جمشیدی رودباری  اظهار داشت: در این استان ۵۷۱ آب‌بندان با پوشش نزدیک به ۶ هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که لایروبی و مرمت آن ها طبق مصوبه سازمان برنامه و بودجه کشور انجام خواهد شد.

به گفته وی پارسال و در نخستین سال اجرای این مصوبه چند آب‌بندان کشاورزی استان برای تامین آب مورد نیاز ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی لایروبی و مرمت شد.

بر اساس گزارش مسوولان سازمان جهادکشاورزی گلستان، اعتبار مرمت و احیای آب بندان برای پوشش سه هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۳ هزار میلیارد ریال است.

به گفته کارشناسان آب و خاک جهادکشاورزی گلستان، با احداث و توسعه آب بندان ها می توان آب مورد نیاز آبیاری کامل محصولات تابستانه همچون سویا، پنبه و آفتابگردان را به حجم ۲ هزار متر مکعب تامین کرد که این کار باعث افزایش ارزش افزوده و جایگزینی منابع آب سطحی با منابع زیر زمینی برای کاهش برداشت از سفره های آب زیر زمینی خواهد شد.

استان گلستان از مناطق مستعد کشاورزی کشور به شمار می رود که ۶۶۷ هزار هکتار از زمین های کشاورزی آن به زیر کشت محصولات در چهار فصل می رود که رهاورد آن کسب رتبه اول تا ششم در تولید ۱۵ محصول  در بین استان های کشور است.

سال زراعی قبل، بهره برداران بخش کشاورزی گلستان موفق شدند پنج میلیون و ۱۵۰ هزار تن محصول کشاورزی تولید کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1381473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =