رفتار بیولوژیکی ناشناخته کرونا ویروس هر گونه پیش بینی در خصوص این بیماری را ناممکن کرده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به رفتار بیولوژیکی ناشناخته کرونا ویروس، هیچ کس در رابطه با آینده بیماری کووید ۱۹ قادر به صحبت نبوده و آینده این بیماری غیر قابل پیش بینی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ؛ دکتر مجید شیرانی افزود: اگر چه این روزها شدت بیماری زایی ویروس کمتر شده و تعداد بیماران بد حال مبتلا به بیماری کووید ۱۹ و بیماران بستری در مراکز درمانی کاهش یافته است اما، هیچ یک از این عوامل مبنی بر مهار بیماری نیست.
وی تصریح کرد: این شرایط می تواند تنها معرف تحت کنترل بودن بیماری باشد که این موضوع نیز به شدت وابسته به میزان همکاری و مشارکت مردم در رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی است.
وی گفت: در صورت تداوم شیب نزولی بیماری می توان امیدوار بود بیماری را به سمت پشت سر گذاشته و از این بحران گذر کنیم.
دکتر شیرانی، هرگونه عادی سازی شرایط، بی تفاوتی مردم و خستگی آنها از رعایت مسائل بهداشتی را موجب طولانی تر شدن پیک بیماری و حتی پیک مجدد بیماری دانست.
وی افزود: در حال حاضر پیک بیماری کووید ۱۹ را پشت سر گذاشته و وارد شیب نزولی شیوع آن شده ایم اما این شیب بسیار تدریجی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در هفتمین روز از اردیبهشت ماه ۹۹ در استان اظهار داشت: از زمان شیوع بیماری تا کنون ۱۰۷۴ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های استان مراجعه داشته اند.
وی، تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی را ۱۶۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۳۰۲ نفر بوده است.
دکتر شیرانی گفت: هم اکنون ۳۸ بیمار در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۱۳ بیمار مثبت قطعی مبتلا به کرونا و مابقی با علایم مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در انتظار تایید یا رد بیماری هستند .
به گفته وی، با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۳ بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته ، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۳۴۶ نفر می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری افزود: خوشبختانه طی ۲۴ساعت گذشته ، مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ ، گزارش نشده است و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در استان همان ۲۵ نفر می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1381749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =