۰ نفر
۷ دی ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۲

به گفته منابع آگاه عراقی، مالکی سفر خود را به ایران که قرار بود بعد از سفر اخیر وی به آنکارا صورت گیرد به دلایل سیاسی به تاخیر انداخت.

این در حالی است که روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن به نقل از حسن کاظمی قمی سفیر ایران در عراق نوشت: سفر نوری مالکی به تهران نه به تعویق افتاده و نه لغو شده است.

وی افزود: خبرها درباره تاخیر یا به تعویق افتادن سفر مالکی به ایران نادرست است زیرا به رغم برنامه هایی که برای این سفر در نظر گرفته شده، نخست وزیر عراق تاریخ دقیق این سفر را مشخص نکرده است.

سفیر ایران در عراق تاکید کرد که« نوری المالکی به منظور توسعه روابط دو جانبه در راس هئیتی بلند پایه به ایران سفر خواهد کرد.»

منابع عراقی اوضاع سیاسی که اخیرا عراق شاهد آن بوده است را دلیل آن می دانند که نخست وزیر عراق موقتا سفر خود را به ایران لغو کند. این منابع استعفای محمود المشهدانی رئیس مجلس عراق را سبب لغو سفر نوری مالکی به ایران دانسته اند؛ البته یاسین مجید مشاور رسانه ای نخست وزیر عراق نیز اعلام کرده که سفر مالکی به ایران به سبب بارش برف سنگین هنگام سفر او به ترکیه لغو شده است و دلیل سیاسی ندارد. برخی منابع نیز پیش از این سفر باراک اوباما رییس جمهور منتخب امریکا را به عراق علت به تعویق افتادن سفر مالکی به ایران ذکر کرده بودند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =