۳ نفر
۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
بستری بیماران کرونایی در بابل ۲ رقمی شد

ایرنا نوشت : پس از حدود ۷۰ روز جدال سخت با ویروس کرونا ، آمار بستری بیماران در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل از سه رقمی تبدیل به ۲ رقمی شد و به ۹۶ نفر کاهش یافته است.

تازه ترین آمار دانشگاه علوم پزشکی بابل هم نشان می دهد که آمار ترخیص بیماران بهبود یافته دوباره از آمار بیماران جدید بستری پیشی گرفته به گونه ای که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲بیمار جدید کرونایی بستری و ۱۷ بیمار بهبود یافته ترخیص شدند.

این در حالی است که طی ۲ هفته گذشته آمار بستری بیماران جدید کرونایی در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل افزایشی و سبب نگرانی مردم و مسئولان شده بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل  گفت: آمار بستری  بیماران کرونایی در بابل برای نخستین بار به زیر یکصد نفر در ۲ ماه گذشته رسیده و هم اکنون تعداد ۹۶  نفر آمار کل بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های بابل می باشند.

دکتر سید فرزاد جلالی با تاکید بر این که مهار و شکست این ویروس تنها با ماندن در خانه و رعایت اصول بهداشتی امکان پذیر است ، افزود : روند کاهشی بیماران بستری نتیجه رعایت پروتکل بهداشتی توسط شهروندان و وفادار ماندن نسبت به طرح  "درخانه بمانیم"  می باشد .

وی گفت: شهروندان باید همچنان نسبت به این بیماری حساسیت داشته باشند و جز در موارد ضروری از منازل خود خارج نشوند و در تجمعات به هیچ عنوان حضور نیابند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: هم اکنون تمامی بیمارستان‌های بابل در آماده‌ باش کامل به سر می‌برند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند ، شهرستان ۵۰۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

زنگ خطر شیوع بیماری کرونا در مازندران سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل به صدا درآمد. اگر چه روند شیوع بیماری از اواخر اسفند در مازندران به نقطه پیک رسید و از سوم فروردین ماه امسال هم کاهشی شد ، ولی همچنان صدها بیمار کرونایی در بیمارستان های استان تحت درمان قرار دارند و هر روز نیز دهها بیمار جدید در بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل پذیرش می شوند.

شهرستان ۵۳۱ هزار نفری بابل دارای شش بخش و هفت شهر است.

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1382319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =