میزان مراجعات سرپایی به بیمارستان‌ها به یک چهارم دوران پیک کرونا رسیده است

تسنیم نوشت: معاونت درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه مراقبت صحیح از بیماران کرونا در خانه و بیمارستان می‌تواند اثر خوبی بر بهبودی بیماران داشته باشد، گفت: میزان مراجعات سرپایی به یک چهارم دوران پیک رسیده است.

دکتر قاسم جان بابایی در گفتگویی مجازی با خبرنگاران با بیان اینکه مراجعات سرپایی بیماران کرونا نسبت به روزهای پیک کاهش یافته است، گفت: میزان مراجعات سرپایی به یک چهارم دوران پیک رسیده است و در بخش بستری هم به همین شکل است؛ بیش از ۶۰ درصد تخت‌های بستری ما خالی است؛ در آی‌سی‌یو ۳۰ درصد ظرفیت خالی داریم و ۷۰ درصد این تخت‌ها پر است و بیماران بستری در آی‌سی‌یو بیمارهای قبلی هستند.

وی افزود: ورودی به آی سی یو به طور کلی کاهش یافته است و به همین دلیل مرگ‌ومیر به طور کلی کاهش یافته است؛ البته استان‌های مختلف روند متفاوتی دارند استان‌هایی که پیک آنها جلوتر بوده است مانند قم، کاشان، گیلان و ... میزان ورودی به بیمارستان‌هایشان کمتر از استان‌هایی مانند اصفهان و خوزستان است که تأخیر در پیک داشتند و به همین دلیل علی‌رغم اینکه برخی روزها، پیک‌های کوچکی را شاهد هستیم اما روند ما به سمت کاهش است.

وی درباره ساخت واکسن کرونا اظهار کرد: از ابتدا، سه نوع مختلف ویروس در چین شناسایی شده است و اگرچه میزان بروز و شیوع متفاوتی در کشورها دارد اما ساختار آنتی ژنی ویروس خیلی تغییر نکرده است و همه کشورها در مراحل مطالعاتی تولید واکسن هستند و در مرحله ساخت واکسن نیستند و تولید واکسن بین یک تا یک سال و نیم زمان می‌برد.

جان‌بابایی با بیان اینکه هنوز ثابت نشده است که نخستین داروهایی که در چین استفاده شده و سازمان جهانی بهداشت پروتکل آن را از چین ابلاغ کرده است به عنوان درمان استاندارد برای بیماری باشند و باعث کاهش مرگ و میر بیماران مبتلا به کروناویروس شود، تصریح کرد: افراد مبتلا به کرونا دچار کاهش حس چشایی و بویایی و بی‌اشتهایی می‌شوند و مراقبت صحیح از بیماران در خانه و بیمارستان به دلیل تأمین آب و مواد مغذی بیماران و مراقبت‌های تنفسی می‌تواند اثر خوبی بر بهبودی بیماران داشته باشد.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1382583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =