۲ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
نسخه شفابخش ستین برای ستاره های خسته بارسا

ورزش سه نوشت:کیکه ستین سرمربی بارسا از بازیکنانش خواسته است که در روزهای قرنطینه اقدام به تماشای فوتبال، به خصوص بازی های اخیرشان کنند.

قرار است از هفته آینده تمرینات تیم های لالیگا با رعایت پروتکل های خاصی شروع شود و تا آن زمان دو ماه از تعطیلی فوتبال از اسپانیا گذشته است.

در این مدت، تمرینات تیم ها در خانه و با دستورالعمل های بدنسازان انجام می شود و مربیان نیز از طریق جلسات آنلاین، بر عملکرد بازیکنان نظارت دارند.

بازیکنان بارسا در طور هفته 4 جلسه تمرینی را انجام می دهند. 20 دقیه تمرینات تنمفسی-قلبی، نیم ساعت تمرینات کششی و عضلانی و بخش آخر تمرین نیز مربوط به کار با توپ می شود. در این مدت، چند جلسه آنلاین بین کیکه ستین و بازیکنان نیز به انجام رسیده است. جلساتی که هم انفرادی با تک تک بازیکنان و هم به صورت گروهی بوده است.

طبق گزارش آاس، کیکه ستین سرمربی بارسا روی مسائل روحی روانی بازیکنان تاکید خاصی دارد. او معتقد است پس از دو ماه دور بودن از فوتبال و تمرینات گروهی، ممکن است از لحاظ ذهنی بین بازیکنان و فوتبال، فاصله ایجاد شود و به همین دلیل از آنها خواسته تا در روزهای قرنطینه، به تماشای فوتبال و به خصوص بازی های اخیرشان بپردازند.

ستین بر این اعتقاد است که تماشای فوتبال، نه تنها از لحاظ روحی روانی تاثیر مثبت خواهد داشت بلکه همزمان شدن تمرینات اختصاصی با تماشای فوتبال سبب می شود تا بازیکنان به ریتم سابق خود نزدیک تر شوند.

البته برای بسیاری از فوتبالیست ها این کار، جزو روتین همیشگی به حساب می آید. برای مثال فرانکی دی یونگ در یک مصاحبه گفته بود که چند بار فیلم بازی هایش را تماشا می کند تا اشتباهات خودش را اصلاح کند اما هستند بازیکنانی که با این کار بیگانه اند و به خصوص در این دوران قرنطینه و دوری از فوتبال، از فضای فوتبال و جو مثبت آن خارج شده اند. هدف ستین نیز، ریکاوری ذهنی این دسته از بازیکنان است.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1383104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شجاع خلیل IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    من کاملا مخالفم
  • رزا IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    اتفاقا اینا که نوشتین همش به نفع پرسپولیس بوده و در سالهای اخیر موجب قهرمانی هاش شده ...
  • مهران IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    خبرآنلاین ببند
  • ناشناس IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    هر چه میکشند از تو ستین بی ستون است